Salesforce doneert aan Ronald McDonald Kinderfonds

31 maart 2015

Salesforce, leverancier van cloudbased CRM-systemen, doneerde tijdens de Salesforce World Tour 2015, 1 euro aan het Ronald McDonald Kinderfonds voor elk ingevuld event-evaluatieformulier. De Salesforce World Tour is met meer dan 5.000 geregistreerde bezoekers het grootste business–innovatie evenement van de Benelux en vond vorige week plaats in de RAI in Amsterdam.
 

door Redactie Vf

Coroporate responsibilty is een van de pijlers van de bedrijfscultuur van Salesforce: het bedrijf stelt vanaf de oprichting technologie, financiële middelen en tijd van werknemers ter beschikking aan  non-profit organisaties. Salesforce laat weten dat het bedrijf sinds het ontstaan van de Salesforce Foundation in 1999  meer dan 24.000 non-profit organisaties en hoger onderwijsinstellingen voorzien zijn van Salesforce-technologie. Daarnaast heeft de Foundation meer dan € 73 miljoen beschikbaar gesteld in de vorm van beurzen en donaties. 

Duurzame relatie met donateurs
In lijn met dit model legde het Ronald McDonald Kinderfonds in de keynote-presentatie tijdens de Salesforce World Tour 2015 uit hoe het Salesforce gebruikt om een duurzame relatie op te bouwen met de meer dan 10.000 donateurs in Nederland. Het Ronald McDonald Kinderfonds zorgt voor speciale huizen voor families, die op deze manier bij hun zieke kinderen zijn zonder hoge kosten te hoeven maken. Tijdens de Salesforce World Tour in Amsterdam doneerde Salesforce voor ieder ingevuld event-evaluatieformulier 1 euro aan het Ronald McDonald Kinderfonds. Het totaalbedrag voor de evaluatieformulieren zal vervolgens worden verdubbeld door de Salesforce Foundation. In de stand van het Ronald McDonald Kinderfonds werden daarnaast speciale knuffels verkocht, waarvan de opbrengst ook ten goede komt aan de stichting. Over de hoogte van de opbrengst wordt later bericht. 
 
Salesforce cloud computing
Salesforce levert cloud computing-oplossingen en biedt een geïntegreerd online platform voor relatiebeheer, verkoop, service en marketing.  Salesforce probeert organisatieste helpen  hun klantgerichte processen zo te stroomlijnen, dat zij snel kunnen inspelen op bestaande en nieuwe klantbehoeften en –wensen. Daarnaast biedt het bedrijf met het Salesforce1-platform naast eigen toepassingen ook business applicaties van partners via de snelgroeiende AppExchange. Deze apps zijn te integreren met de omgeving van eindgebruikers en zijn op nagenoeg alle mobiele platformen beschikbaar. 

Bron: Salesforce