Glossy over diabetes

20 maart 2015

Gister onthulde covermodellen Humberto Tan en diabetes-patiënt Kelly van Zoghel in Hotel Droog te Amsterdam het nieuwe DON Magazine, een human interest glossy met indrukwekkende verhalen en bijzondere reportages over diabetes. De opbrengsten komen ten bate van fundamenteel wetenschappelijk onderzoek naar de genezing van diabetes.

door Redactie Vf

Kelly koos Humberto uit als held voor de reportage DON Helden, een shoot waarbij diabetespatiënten met hun voorbeeld zijn gefotografeerd. "Ik kan alleen maar trots zijn op het feit dat Kelly mij überhaupt genoemd heeft, dus ik sta hier in bescheidenheid. De cover is niet mijn cover het is vooral jij die het doet, samen met mij, samen met elkaar om uiteindelijk DON sterker te maken." zei Humberto Tan tegen Kelly van Zoghel op het podium. 

DON Magazine is voor Euro 4,95,- verkrijgbaar in supermarkten, boekhandels en bij tankstations overal in Nederland. De opbrengsten gaan naar fundamenteel diabetes onderzoek. Het doel waarvoor stichting DON is opgericht.''Het is gelukt om insulineproducerende bètacellen te kweken en muizen met diabetes te genezen. Zou het nu dan echt gaan gebeuren? Wordt diabetes binnenkort de wereld uitgeholpen? Er staat ons een bijzondere tijd te wachten.'' Aldus Maarten de Gruyter, voorzitter van stichting DON en zelf diabetes-patiënt. Stichting DON hoopt dat de volgende generatie en misschien zelfs wel deze generatie wordt verlost van diabetes. 

Shop to Stop in DON Webshop 
Ook is de glossy verkrijgbaar in het unieke 'Shop to Stop' concept van DON Webshop. Een gezamenlijk initiatief van diabeteshulpmiddelenleverancier Boeren Medical en stichting DON. In de webshop kunnen diabetespatiënten diabetesproducten als bloedglucosemeters, testmaterialen, insulinepompen en injectiematerialen bestellen. Een deel van de opbrengst gaat naar fundamenteel diabetes onderzoek.

Geheel in lijn met de glossy kunnen er ook enkele 'mode-accesoires worden besteld op de webshop. Eerder ontwierp Jan Taminau al enkele t-shirts en nu ontwierp Fabienne Chapot van het Nederlandse accessoiremerk Fab. vier limited edition diabetes-etuis. Fashionable etuis die gezien mogen worden. 'Ik hoop dat ik veel diabetici blij kan maken met mijn ontwerp, want ik ben er zelf trots op!' Aldus Fabienne Chapot. 

Bron: Stichting DON