Sponsorreport Jaarcongres 2015

7 maart 2015

Noteer donderdag 4 juni in je agenda voor deelname aan het Sponsorreport Jaarcongres 2015, waar de belangrijkste trends binnen het vakgebied van de sponsoring worden besproken. De vorige editie trok 150 belangstellenden: zij waren enthousiast over de insteek van het programma dat was divers en gericht op de inhoud.

door Redactie Vf

Het sponsoringlandschap is de afgelopen jaren ingrijpend veranderd. Het vak is op zoek naar nieuwe manieren om te activeren, naar het ontwikkelen van nieuwe onderzoeksmethoden, naar nieuwe manieren om de relevante connectie met de consument en de fan te maken en de samenwerkingsverbanden met partners te herontdekken. Digitale en sociale media hebben de wijze van activeren veranderd. Big data en slimme technologie hebben de wijze van onderzoeken veranderd. 

De rol van de spelers in het landschap wisselt. Sponsors worden media, media zijn sponsors, consumenten zijn media, rechtenhouders zijn contenthouders, sponsors creëren hun eigen content, platformen en kanalen, consumenten, fans en leden vragen om relevantie. Deze ingewikkelde nieuwe wereld vraagt om nieuwe oplossingen, nieuwe producten, nieuwe diensten, nieuwe platformen. Iedereen die zich bezighoudt met sponsoring is aan het herontdekken welke rol en welk bestaansrecht hij heeft in dit landschap en hoe hij via partnerships blijvende impact kan realiseren. 

Het Sponsorreport Jaarcongres onderzoekt het nieuwe en toekomstige DNA van sponsoring: RE:inventing sponsorship DNA. 

Wat: Sponsorreport Jaarcongres
Wanneer: donderdag 4 juni
Waar: Hermitage Amsterdam

Bron: Redactie VFW