Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen

ABN AMRO MeesPierson geeft vervolg aan crowdfunding voor religieuze instellingen

26 november 2014

Het eerste, succesvolle crowdfundingproject met de Domkerk in Utrecht krijgt een vervolg. ABN AMRO MeesPierson en SEEDS gaan vijf religieuze instellingen bijstaan in het vergaren van inkomsten voor hun projecten via crowdfunding. Klanten van ABN AMRO die willen deelnemen aan een crowdfundingtraject kunnen zich hier aanmelden.

door Redactie Vf

ABN AMRO MeesPierson maakte tijdens het congres ?Kerk en staat in transitie¹ op 25 november bekend dat geïnteresseerde religieuze instellingen hun projecten uiterlijk eind januari 2015 kunnen voordragen. Een jury ­ bestaande uit afgevaardigden van de verschillende denominaties, ABN AMRO MeesPierson en SEEDS ­ beslist begin volgend jaar welke vijf religieuze projecten begeleid worden in een crowdfundingtraject. In het voorjaar zal de voorbereiding op de campagne plaatsvinden. Na de zomer van 2015 start het daadwerkelijke crowdfunden. 

Ook kleinere projecten welkom
Met de nieuwe projecten geeft de private bank van ABN AMRO een vervolg aan de pilot met de Domkerk. Mark van Keeken, Directeur Relatiemanagement ABN AMRO MeesPierson: ³Met het project ?Draag de Dom¹ is via crowdfunding ruim EUR 50.000,- opgehaald. Aangetoond is dat ook een religieuze instelling op een succesvolle wijze nieuwe, innovatieve bronnen van inkomsten kan vinden. De Domkerk was een groot project, maar we nodigen nu nadrukkelijk ook kleinere projecten uit zich te melden.²

Alternatieve manieren van fondsenwerving
Door het teruglopen van subsidieopbrengsten zijn religieuze instellingen op zoek naar alternatieve manieren van fondsenwerving. Met het faciliteren van crowdfunding speelt ABN AMRO MeesPierson hier op in. De bank begeleidt in 2015 vijf winnaars bij het crowdfunden en zorgt voor het online platform, waarop donateurs en de religieuze instelling elkaar ontmoeten.

Bron: ABN*AMRO MeesPierson

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje
Close