Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Banner Mindwize

Samenwerking tussen Max Foundation en Made Blue

17 november 2014

Made Blue en Max Foundation gaan samenwerken om het drinkwaterverbruik van producten of diensten van organisaties in Nederland te spiegelen met het beschikbaar maken van eenzelfde hoeveelheid schoon drinkwater in ontwikkelingslanden: een liter voor een liter. 

door Redactie Vf

Max Foundation en Made Blue delen de ambitie om schoon drinkwater toegankelijk te maken voor iedereen in de wereld. Made Blue is verheugd over de samenwerking met Max Foundation. “Het is voor ons niet voor te stellen dat één van je kinderen niet naar school kan, omdat hij of zij die dag twee uur heen en twee uur terug moet lopen om een jerrycan water te halen. Bovendien is er een grote kans dat het water vervuild is en dat je er ziek van wordt. Max Foundation heeft op dit gebied al heel veel bereikt in Bangladesh en we verwachten met Max Foundation als partner nog veel meer impact te kunnen maken voor deze kwetsbare groep.” aldus Machiel van Dooren, oprichter van Made Blue.

Ook Joke Le Poole, CEO van Max Foundation, is blij met de samenwerking: “Met het concept ‘liter voor een liter’ hopen wij samen met Made Blue veel organisaties te motiveren om zich in te zetten om schoon drinkwater voor iedereen toegankelijk te maken in de wereld.”

Made Blue spiegelt het drinkwaterverbruik van aangesloten merken en organisaties in Nederland met het duurzaam beschikbaar maken van drinkwater in ontwikkelingslanden: een liter voor een liter. Organisaties krijgen inzicht in hun watervoetafdruk, investeren in merkwaarde en dragen bij aan beschikbaarheid van drinkwater elders in de wereld. Made Blue is opgericht in samenwerking met Aqua for All en wordt ondersteund door Royal HaskoningDHV en PwC. 

Onlangs overhandigde Made Blue een eerste cheque van meer dan €100.000 aan tal van andere aangesloten goede doelen namens alle deelnemende merken waaronder Electrolux, Grohe, HMSHost, Vebego, Vreugdenhil, Maas Interational en Tennant. Made Blue spreekt daarbij de doelstelling uit in haar tweede jaar – 2015 – namens 100 aangesloten merken €1.000.000 in drinkwaterprojecten van onder anderen Max Foundation te investeren.

Bron: Vakblad Fondsenwerving

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen
Close