Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen

Deur Tot Deur Run Diabetes Fonds tijdens collecteweek

22 oktober 2014

Nederland is een run rijker: de Deur Tot Deur Run! Het Diabetes Fonds geeft daarmee de jaarlijkse collecteweek een extra dimensie: sponsor een collectant per deur!

door Redactie Vf

Hanneke Dessing, directeur van het Diabetes Fonds: “Steeds meer mensen zetten zich in voor een goed doel door een prestatie te leveren en mee te doen aan een sponsorloop. Collectanten doen eigenlijk hetzelfde: zij komen in beweging, trotseren weer en wind en gaan van deur tot deur. Kortom; onze collecteweek is in feite een Deur tot Deur Run!”

Met de Deur tot Deur Run roept het Diabetes Fonds op om de collectelopers te sponsoren door geld te geven aan de deur. Maar voor wie de collectant heeft gemist of de lopers nog een extra steuntje in de rug wil geven, is online supporten ook mogelijk. Op de website deurtotdeurrun.nl kunnen je collectanten sponsoren voor het aantal deuren dat hij of zij langs gaat; bijvoorbeeld jongste deelnemer Tijn Coppes (3 jaar, 50 deuren) uit Druten of Marcel van Herpt (56 jaar, 76 deuren) uit Waalwijk die al voor de 30e keer meeloopt.

Met de eerste collecte in Nederland die dus ook een sponsorloop is, benadert het Diabetes Fonds fondsen werving op een nieuwe manier. Dessing: “Het geeft niet alleen aan het collecteren een extra dimensie, maar het is ook hard nodig. Inmiddels hebben zo’n 1 miljoen mensen in Nederland diabetes en elke week komen daar 1.000 mensen bij. Diabetes steelt je gezondheid en laat je leven met de dreiging van blindheid en uitval van hart en nieren. Dat vinden wij onacceptabel. Met de opbrengst van de Deur tot Deur Run betalen wij wetenschappelijk onderzoek naar de genezing van diabetes, en naar oplossingen die leven met diabetes makkelijker maken.”

Naast het fysiek collecteren kunnen collectanten ook vanaf deze week een online collectebus aanmaken. Dessing: “We spelen in op de behoefte van onze collectanten om via Facebook ook hun vrienden en familie, bij wie ze niet langs de deuren gaan, te vragen om wat in de collectebus te stoppen. We gaan hiermee naar collecteren 2.0.” 

Bron: Diabetes Fonds

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje
Close