Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Maakmogelijk.nl onderscheid zich door jarenlange ervaring in sponsorwereld

28 september 2014

Met zijn ervaring in de sponsorwereld denkt Ronald Duijtshoff een relevante bijdrage te kunnen leveren aan het huidige bestel van crowdfundingplatformen. Kleine projecten met een maatschappelijk relevant doel en zonder winstoogmerk kunnen op zijn platform Maakmogelijk.nl gefund worden.

door Redactie Vf

Duijtshoff hierover: ‘Met mijn sponsorwervingsadviesbureau Dealz begeleid en ondersteun ik ‘sponsorzoekers’ – zoals clubs, verenigingen, bonden, stichtingen [e.a.] in hun zoektocht naar financiële ondersteuning, diensten en goederen. De onderkant van de markt konden wij echter niet bedienen, omdat de projecten vaak te klein zijn. Deze partijen moesten het dan vaak zonder kennis en ervaring stellen om een goede wervingsstrategie te bedenken en uit te voeren. Zonde!’

Nu kunnen alle partijen die een non-profit oogmerk hebben en iets willen organiseren op het gebied van sport, kunst, muziek of cultuur terecht op Maakmogelijk.nl. ‘Er kan geld worden ingezameld voor een jubileum van een sportvereniging of blaaskapel, de deelname van het Nederlands Dovenzaalvoetbalteam aan het E.K., of een sportief en culinair event van bijvoorbeeld een buurtvereniging. Er kan heel veel, maar er moet wel op een gedegen en verantwoorde wijze een maatschappelijk belang worden gediend. Dat toetsen wij ook.’

Duitjtshoff lijkt vooral te mikken op maatschappelijke projecten van kleinere organisaties die weinig professionele ervaring hebben met het (online) werven van fondsen of  voor het betreffende project niet het budget voor professionele ondersteuning hebben. ‘Wij begeleiding ze in de initiële fase met het opstellen van de crowdfundingcampagne en gebruiken daarvoor onze ervaring, ook kunnen wij advies geven over het voeren van een online-campagne’. ‘Deelnemers moeten wel zelf de inspanning leveren om daadwerkelijk donaties te werven. Ze moeten hun eigen netwerk aanspreken, maar als daarvoor gekozen wordt kunnen wij bijvoorbeeld helpen bij het vinden van grotere partners’, besluit Duijtshoff.  

Maar klein of groot, in beginsel staat Maakmogelijk.nl open voor een ieder die wil bijdragen aan de maatschappij door middel van projecten in de sport, muziek en cultuur.

Voor meer informatie kan per email contact opgenomen worden met Maakmogelijk.nl.

Bron: Redactie VFW

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen
Close