Vakdag fondsenwerving 2019 Idee voor een presentatie? Laat het ons weten!

PRESENTATIE INSTUREN

Sander Hanenberg nieuwe marketingmanager bij Terre des Hommes

3 september 2014

Op 1 augustus 2014 is Sander Hanenberg begonnen als marketing en communicatiemanager bij Terre des Hommes.  “De propositie van Terre des Hommes is zeer uitdagend voor fundraising.”

door Redactie Vf

Hanenberg is verantwoordelijk voor de communicatie en marketing van de kinderrechtenorganisatie Terre des Hommes, een organisatie met meer dan tweehonderd projecten in zeventien landen om kinderen te beschermen tegen uitbuiting. Naast het hoofdkantoor in Den Haag zijn er nog veertig lokale Terre des Hommes winkels in Nederland, die door 1600 vrijwilligers worden gerund.

Hanenberg heeft bijna twintig jaar ervaring in marketing. Hij heeft zowel aan klantzijde als aan bureauzijde gewerkt, voor profit en non-profit organisaties, met campagnes voor uiteenlopende merken als RBS, Renault, Sportlife, Mentos, NPL, Unicef, SHO. De afgelopen jaren werkte hij bij ontwikkelingsorganisatie VSO. Zijn specialisme is online en mobile marketing.

“De doelstelling van Terre des Hommes is het stoppen van kinderuitbuiting. Dat is een hele scherpe propositie en daardoor zeer uitdagend, wanneer het gaat om fondsenwerving,” aldus Hanenberg. “Helemaal in deze tijd: mensen hebben minder geld om te doneren, ze zijn kritisch over het werk dat goede doelen verrichten en ze zijn minder merkentrouw. Bovendien is de concurrentie groot. Maar ik ben er van overtuigd dat er kansen zijn, als we het fantastische werk van Terre des Hommes met de juiste strategie onder de aandacht weten te brengen van trouwe en potentiële donateurs.

Bron: Vakblad Fondsenwerving