Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Netwerkorganisaties voor cultuurmarketeers

14 april 2014

Sinds de overheid fors in het culturele budget heeft gesneden moeten culturele instellingen op een andere manier aan een deel van hun inkomsten komen. Ook vragen nieuwe ontwikkelingen in de marketing erom dat culturele marketeers goed op de hoogte blijven.

door Redactie Vf

We Cross, een communicatie- en marketingbureau met veel opdrachtgevers in de culturele sector, richtte daarom een netwerkorganisatie op waar marketeers van culturele instellingen hun kennis met elkaar kunnen delen: cultuurmarketing.nl.

“We willen graag bijdragen aan kennisdeling en vernieuwing in cultuurmarketing”, zegt Hilde Smetsers, directrice van cultuurmarketing.nl. “Een museummarketeer kan namelijk veel leren van een festival- of theatermarketeer en vice versa. Daarnaast zijn commerciële partijen en toeleveranciers vaak net een stapje verder. Ze weten beter om te gaan met het sterk veranderende mediagebruik en de technologisering van het marketingvak. Via onze activiteiten en site willen we deze kennis delen onder marketeers.” 

Cultuurmarketing.nl brengt jaarlijks in kaart wat de actuele ontwikkelingen in het vakgebied zijn en waar het cultuurmarketeers nog aan kennis ontbreekt. Tijdens de recentste peiling gaf 41 procent van de ondervraagde organisaties aan dat ze hun inkomsten komend jaar willen verhogen via fondsenwerving, terwijl 38 procent op zoek gaat naar sponsors. 

Bron: Cultuurmarketing

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Close