Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Advertentie

Advertentie

DMCC biedt bel-me-niet administratie

10 december 2013

DMCC biedt organisaties vanaf 1 januari 2014 de mogelijkheid een sluitende bel-me-niet en recht van verzet administratie te voeren. Met de unieke ‘Do Not Call Admin’ voert DMCC voor organisaties een sluitende administratie van bel-me-niet en recht van verzet registraties en zorgt zij dat upload- of registratiefouten worden herkend en direct worden hersteld. Doordat daarnaast ook het registratiegedrag van de opdrachtgever wordt vergeleken met door DMCC geregistreerde branchegemiddelden, worden vreemde afwijkingen direct geconstateerd en opgevolgd.

door Redactie Vf

Autoriteit Consument & Markt
Op dit moment staan ruim 8.500.000 miljoen consumenten ingeschreven in het Bel-me-niet register. Toepassing van de bel-me-niet-regels heeft dan ook de volle aandacht van de Autoriteit Consument & Markt. Het is van groot belang dat organisaties nauwkeurig kunnen aantonen dat zij voldoen aan alle aanbiedings- en registratieverplichtingen. “Helaas kunnen veel organisaties daar absoluut niet, of maar heel moeizaam aan voldoen.”, aldus Patrick Jordens. “Dat wordt mede veroorzaakt doordat veel telemarketingactiviteiten worden uitbesteed aan facilitaire callcenters. Voor adverteerders is er zo vaak te weinig  transparantie en ontbreekt het aan controle. DMCC geeft organisaties met behulp van ‘Do Not Call Admin’ nu de zekerheid omtrent compliance met de Telecommunicatiewet zoals het hoort.”.

Overtuigend bewijs
De ‘Do Not Call Admin’ is de afgelopen maanden in samenwerking met één van de DMCC opdrachtgevers ontwikkeld en uitvoerig getest. Beide organisaties zijn er van overtuigd dat met behulp van deze administratieve ondersteuning overtuigend bewijs wordt gecreëerd naar de toezichthouder dat de Telecommunicatiewet nauwgezet wordt gevolgd. Zo bevat het administratierapport onder andere de hoeveelheid wekelijkse recht van verzet en bel-me-niet registraties. Maar bovenal of deze registraties ook daadwerkelijk door het callcenter op de juiste plek zijn bezorgd.

Meer informatie
Download hier het uitgebreide productsheet voor meer informatie over de ‘Do Not Call Admin’ van DMCC.

Bron: DMCC

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen
Close