Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen

Lancering versie 2.0 Nationale Goede Doelen Test.

13 juli 2012

De belangrijkste verschillen tussen versie 1.0 en 2.0 van de Test zijn de gebruikersvriendelijkheid en de rangschikking van goede doelen op basis van een score die een indicatie geeft voor impact. Deze score is gebaseerd op de Performance Prediction Scan die het Erasmus Centre for Strategic Philanthropy en Kennisbank Filantropie hebben ontwikkeld in combinatie met een enquête onder tachtig directeuren van goede doelen organisaties. Dit laatst onderzoek is uitgevoerd door de Stichting Nationale Goede Doelen Test.

door Redactie Vf

De Test helpt donateurs bij het vinden van een goed doel dat past bij zijn/haar voorkeuren en maakt het makkelijk om aan deze goede doelen te doneren. Voor deelnemende goede doelen is het belangrijkste verschil tussen versie 1.0 en 2.0 van de Test dat SNGDT de informatie van goede doelen betrekt van Kennisbank Filantropie. Dit bespaart goede doelen tijd omdat zij slechts aan één centraal punt informatie hoeven te verstrekken.

Versie 1.0 van de Test is in 2005 gelanceerd om donateurs te ondersteunen bij het vinden van een passend goed doel, doneren makkelijker te maken, transparantie in de sector te vergroten en om prestatiegericht denken en handelen bij goede doelen te bevorderen. Ondanks dat ten aanzien van deze doelstellingen de afgelopen jaren behoorlijke vooruitgang is geboekt, bestaat er nog veel ruimte voor verbetering. Met de nieuwe versie van de Test en door hun samenwerking beogen SNGDT en Kennisbank Filantropie een impuls te geven aan de realisatie van  genoemde doelstellingen.

Bron: Integraal persbericht GoedeDoelenTest

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje
Close