Nieuws per auteur
-
Charity Tuesday: Britse Royals zetten goede doelen in het zonnetje
De Britse koningin Elizabeth en prins Philip eerden afgelopen dinsdag de Britse goede doelen. Ze vroegen daarbij aandacht voor het werk wat goede doelen doen. Via Twitter bedankten de Royals verschillende organisaties voor hun harde werk voor kinderen en volwassenen met kanker.
-
Ministerie van OCW werkt aanvullende steun cultuursector uit
Het kabinet doet een financiële handreiking aan de Nederlandse cultuursector om ze te helpen door de coronacrisis te komen. Het betreft een aanvullend pakket van 300 miljoen euro bovenop de algemene maatregelen.
-
Maag Lever Darm Stichting collecteert medio juni als eerste weer aan de deur
Nu we voorzichtig aan het einde van de golf coronabesmettingen zijn aanbeland, kan er weer iets meer op het gebied van face-to-face fondsenwerving. De Maag Lever Darm Stichting (MLDS) heeft daarom besloten om hun fysieke collecte door te laten gaan, zij het met een paar extra veiligheidsmaatregelen. De collecte staat gepland in de week van 15 tot en met 20 juni.
-
Longfonds haalt bijna half miljoen op met digitale collecteweek
Het Longfonds heeft met haar digitale collecte in de week van 11 tot 16 mei bijna een half miljoen (467.050 euro) opgehaald. Door het coronavirus kon de huis-aan-huiscollecte geen doorgang vinden. ‘Online collecteren was voor iedereen nieuw, ook voor ons. Maar wat hebben we het fantastisch gedaan!’, aldus het Longfonds in reactie op de bekendmaking van het eindbedrag.
-
Radio 1: René Bekkers over de coronasteun van de Gates Foundation
Dat de Bill & Melinda Gates Foundation al jaren bovenaan de lijst van grootste filantropen staat is geen geheim. Ook nu, tijdens de coronacrisis, zetten de Gates’ hun geld in om het virus te kunnen bestrijden. Prof. dr. René Bekkers was zaterdag te gast bij het Radio 1 programma van Jort Kelder om over Gates en zijn geld te praten: ‘Gates zet zijn dollars in op de plekken waar ze het meeste mensenlevens kunnen redden.’
-
Cordaid en ICCO Cooperation willen begin 2021 fuseren
Nederlandse ontwikkelingsorganisaties Cordaid en ICCO Cooperation kijken naar de mogelijkheid om samen verder te gaan. De twee nonprofits verwachten door de krachten te bundelen relevanter en efficiënter te kunnen worden en de impact van het werk te kunnen vergroten. De ontwikkelingsorganisaties gaan verder onder de naam Cordaid (of Cordaid International), maar blijft waar nodig de merknaam ICCO gebruiken.
-
Postcode Loterij trekt prijzengeld uit voor steun lokale ondernemers
Lokale bakkers, groenteboeren en koffietentjes voelen de gevolgen van de coronacrisis in de kas. Om deze lokale ondernemers, vaak deel van het sociale hart van een woonwijk, een hart onder de riem te steken heeft de Postcode Loterij de reguliere prijzenpot uitgebreid. De loterij voegt honderdduizenden cadeaukaarten die te besteden zijn bij restaurants en winkeliers in de buurt toe aan het prijzenpakket. In totaal gaat het om 17,5 miljoen euro aan tegoedbonnen.
-
Michiel Verboven benoemd tot nieuwe directeur Goede Doelen Loterijen
Michiel Verboven is per 1 juni 2020 benoemd tot Chief Commercial Officer (CCO) in de Raad van Bestuur van Novamedia, en daarmee tevens tot directeur van de Goede Doelen Loterijen. Social enterprise Novamedia is de bedenker en eigenaar van het Postcode Loterij concept en is in verschillende landen actief. Met de benoeming van Verboven bestaat het bestuur weer uit vier leden (verder bestaande uit voorzitter Sigrid van Aken, Boudewijn Poelmann en Imme Rog).
-
‘Stem van beneficiant goed doel net zo belangrijk als de stem van donateur’
De stem van de beneficiant van een goed doel zou meer gewicht moeten krijgen in de manier waarop ngo’s hun verhalen vertellen en verzamelen, suggereert fondsenwervingsdenktank Rogare in een nieuw onderzoekspaper. In het onderzoek gaat het voornamelijk over de waardigheid van de mensen die met het ingezamelde geld geholpen worden. Die worden vaak lijdend geportretteerd, terwijl dat niet nodig hoeft te zijn.
-
Help mee aan onderzoek DDMA naar impact corona op e-mail als wervingskanaal
De DDMA Commissie E-mail is een onderzoek gestart naar de invloed van het coronavirus op het wervingskanaal e-mail. Met een enquête vraagt brancheorganisatie voor data en marketing DDMA naar de gevolgen van de crisis voor onder meer budgetten, hoe het kanaal ingezet wordt en of de open- en klikratio’s van mailings zijn veranderd. Het geluid van fondsenwervers is bij deze enquête ook van belang.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 97
- 98
- 99
- ...
- 251
- Volgende pagina