Nieuws per auteur
-
Transparant Prijs sluit met nieuwe criteria aan bij erkenningsregeling
De beoordelingscriteria van de Transparant Prijs 2016 zijn herijkt waardoor ze nu één op één aansluiten op de normen in de erkenningsregeling. Bovendien kijkt de jury dit jaar primair naar de website van het goede doel. Organisator PwC constateerde dat de jaarverslagen van goede doelen de afgelopen jaren steeds mooier, beter maar ook dikker en meer glossy zijn geworden. Te dik en te mooi , aldus PwC, en dit leidt af van waar het echt om gaat: de behaalde impact van de organisatie.
-
Victor Reinier nieuwe actie-ambassadeur War Child
Victor Reinier is de nieuwe actie-ambassadeur van War Child. Zijn eerste activiteit was de doop van de speciale War Childtulp, die voor vriendschap, verbondenheid en vrede staat.“Beter dan dat kunnen jullie het werk van War Child niet omschrijven”, zei hij in Broek op Langedijk tegen de organisatie van het Tulip Trade Event. Reinier doopte de tulp met water in plaats van de gebruikelijke champagne. “War Child bestaat 20 jaar, maar dat is geen reden tot feest, want oorlog vernietigt nog dagelijks de levens van miljoenen kinderen.”
-
Nieuwe manager Filantropie & Communicatie bij KNGF Geleidehonden
Ingrid Oosterveen (46) is onlangs bij KNGF Geleidehonden gestart als manager Filantropie & Communicatie. Ze wordt verantwoordelijk voor de fondsenwerving en voor het creëren van draagvlak onder het Nederlandse publiek en de stakeholders voor KNGF Geleidehonden en haar doelstellingen.
-
Ook De Groene Amsterdammer wordt fondsenwervende organisatie
Diepgravende journalistiek vraagt een buitengewone investering in tijd en geld. De Groene Amsterdammer richt daarom Fonds 1877 op voor de financiering van grote journalistieke onderzoeken die de Nederlandse politieke, economische of maatschappelijke werkelijkheid nauwgezet ontrafelen.
-
9 redenen waarom crowdfunding projecten mislukken
Crowdfunding wordt steeds vaker succesvol ingezet als manier van online fondsenwerving. Ook bij goede doelen. Het opzetten van een crowdfunding projecten speelt in op de wens van de donateur om te weten waar zijn geld naartoe gaat. Juist daarom biedt het voor non profit organisaties kansen.
-
Dick van Dijl (13 oktober 1949 – 18 maart 2016)
Geheel onverwacht is Dick van Dijl afgelopen vrijdag na een kort ziekbed overleden. Velen kenden hem als de bevlogen campagneleider van de Campagne Nalaten, de collectieve campagne voor het nalaten aan goede doelen. Met zijn eigen stijl van besturen wist hij daar een groot succes van te maken.
-
Nudging: onbewust gedrag bewust beïnvloeden
Als mensen moeten we voortdurend keuzes maken. Maar hoe kiezen we? Recente gedragseconomische onderzoeken laten zien dat de manier waarop keuzes gepresenteerd worden een enorme invloed heeft op onze beslissingen.
-
Klanten supermarkt Dirk zamelen recordbedrag in voor voedselbanken
Voor het derde jaar op rij organiseerde Dirk een statiegeldactie voor Voedselbanken Nederland. In december en januari konden klanten bij ruim 100 vestigingen van Dirk hun statiegeld doneren aan de voedselbanken.
-
Crowdfunding voor innovatief medisch onderzoek
Hoe zou jij het vinden als jij medisch onderzoek mogelijk kunt maken en zelf kunt bepalen welk onderzoek wordt uitgevoerd? De Hartstichting biedt daar de kans toe door middel van een bijzondere crowdfunding pilot, waarvoor Kentaa de site steunmijnonderzoek.hartstichting.nl heeft opgezet. Naast het online platform voor deze crowdfunding pilot, bieden we de Hartstichting hulp en advies om de kans op succes met crowdfunding te vergroten. Hierbij maken we gebruik van onze ervaring met crowdfunding bij ‘social good’ organisaties die we in de afgelopen drie jaar hebben opgedaan.
-
Rob Peelen van Goede Doelen Nederland naar ABN AMRO
Na ruim acht jaar bij Goede Doelen Nederland gewerkt te hebben, waarvan de laatste vier jaar als hoofd diensten, begint Rob Peelen binnenkort aan een nieuwe uitdaging.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 170
- 171
- 172
- ...
- 251
- Volgende pagina