Nieuws per auteur
-
Rudolph van Veen nieuwe ambassadeur Nierstichting
De Nierstichting heeft sinds vandaag nieuwe ambassadeur: meesterkok Rudolph van Veen. Rudolph van Veen wil minder zout koken bereikbaar maken voor iedereen en samen met de Nierstichting mensen laten ervaren hoe smakelijk het kan zijn om minder zout te eten.
-
Charity Case: How the Nonprofit Community Can Stand Up for Itself and Really Change the World.
Nieuw boek van Dan Pallotta. Goede Doelen moeten juist meer kosten maken in plaats van minder!
-
Koninklijke Nederlandse Munt slaat Rode Kruis Vijfje
Op 10 juni vond bij de Koninklijke Nederlandse Munt de ceremoniële Eerste Slag van het Rode Kruis Vijfje plaats, ter ere van het 150-jarig jubileum van het Nederlandse Rode Kruis. Deze herdenkingsmunt is ter gelegenheid van het 150-jarig jubileum van het Nederlandse Rode Kruis ontworpen.
-
Lancering Impact Challenge
Een sectorbrede coalitie lanceert een nieuw initiatief om de maatschappelijke impact van de goededoelensector groter en zichtbaarder te maken: de Impact Challenge.
-
SOS Kinderdorpen erkent als partner van EU in crisissituaties
SOS Kinderdorpen is nu een officiële partner van het humanitaire departement van de Europese Commissie (DG ECHO). DG ECHO financiert noodhulp aan slachtoffers van natuurrampen en gewapende conflicten.
-
Dag van de fondsenwerving voor de sport
In samenwerking met NOC*NSF, Eredivisie en KNVB organiseert Fonds voor de Sport op 19 juni de dag van de fondsenwerving (voor de sport) op Papendal. Doelstelling is topsporters, sportverenigingen, bonden en ambtenaren te informeren over de mogelijkheden die particuliere fondsenwerving hen kan bieden
-
Oranje Fonds investeert miljoenen om Nederland te verbinden
Het Oranje Fonds heeft in 2016 30,5 miljoen euro besteed aan zijn sociale doelstelling. 27 miljoen euro daarvan waren directe financiële bijdragen aan ruim 10.000 sociale initiatieven in Nederland en het Caribische deel van ons Koninkrijk.
-
Stijgend vertrouwen in goede doelen bij ouders met jonge kinderen
Donateurs hebben sinds vorig jaar opnieuw een groter vertrouwen gekregen in goede doelen. Dit toont het Nederlands Donateurspanel (NDP-meting) van communicatiebureau WWAV aan, dat ieder kwartaal onder ruim 1.000 respondenten gemeten wordt.
-
Free a Girl haalt €411.262,30 op met Week tegen Kinderprostitutie
Van 15-21 mei vond Free a Girl’s ‘Week tegen Kinderprostitutie’ plaats. Met deze week riep Free a Girl heel Nederland op om in actie te komen tegen kinderprostitutie. Ook vond de jaarlijkse actie Lock me Up - Free a Girl plaats tijdens de week. In totaal is er €411.262,30,- opgehaald.
-
Transparant Prijs niet langer nodig
PwC stopt met het organiseren van de Transparant Prijs. Nu de verslaggeving en verantwoording van de goede doelen in de afgelopen veertien jaar significant zijn verbeterd, heeft de prijs zichzelf min of meer overbodig gemaakt, stelt PwC. “Het betekent dat het Nederlandse publiek steeds beter wordt geïnformeerd over maatschappelijke resultaten.”
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 141
- 142
- 143
- ...
- 251
- Volgende pagina