Nieuws per auteur
-
Meerderheid Nederlandse donateurs geeft voorkeur aan Goed Doel mét keurmerk
Uit onderzoek door DirectResearch blijkt dat 51% van de Nederlanders die een donatie overwegen eerder geven wanneer het goede doel een keurmerk heeft. Slechts een klein deel (16%) is van mening dat een keurmerk de keuze van een goed doel niet beïnvloedt.
-
Directeur EFC Gerry Salole gaat van pensioen genieten
Het European Foundation Centre (EFC) heeft aangekondigd dat haar directeur Gerry Salole in 2020 zijn taken neerlegt. Hij gaat vijftien jaar leiding gegeven te hebben aan de Europese filantropiekoepel met pensioen.
-
Gedupeerden Dream or Donate uitbetaald
Robert-Jan Mastenbroek heeft inmiddels de gedupeerden van donatie-website Dream or Donate uitbetaald.
-
Patrick Jordens in gesprek met SP-Kamerlid: 'Een verbod op deur aan deur werving kan niet'
Het Algemeen Dagblad bracht recent het nieuws dat SP-Kamerlid Sandra Beckerman een motie in wil gaan dienen voor een verbod op deur aan deur verkoop. Hoewel de maatregel voornamelijk op commerciële partijen gericht is, zullen goede doelen die via dat kanaal werven zullen veel last van dat voorstel krijgen, mocht de motie aangenomen worden. De kans lijkt echter heel klein. Een verbod op deur aan deur werving is namelijk juridisch niet haalbaar, schrijft Patrick Jordens van DMCC.
-
Scheidend voorzitter Rode Kruis ontvangt koninklijke onderscheiding
Inge Brakman, voorzitter van het Rode Kruis, is benoemd tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau. Zij werd verrast met deze koninklijke onderscheiding tijdens haar afscheid als voorzitter van het verenigingsbestuur van het Rode Kruis.
-
Opbrengst fondsenwerving via Facebook breek door grens twee miljard
De fondsenwervingstools van Facebook hebben meer dan 2 miljard Amerikaanse dollars opgehaald. Vooral de verjaardaginzamelacties, waarmee Facebookgebruikers hun virtuele vrienden vragen te doneren aan een doel dat hen na aan het hart gaat, leverden veel op. Meer dan 45 miljoen jarigen startten een spaarpotje voor een non-profit.
-
‘Maatregelen telemarketing op basis van ‘misleidend’ onderzoek hebben grote gevolgen voor goededoelensector’
Het e-privacy dossier en de gesuggereerde maatregelen van staatssecretaris Mona Keijzer om de mogelijkheden voor telemarketing in te bannen houden de gemoederen al het hele jaar bezig. Maar door de Verordening Telemarketing zonder voorafgaande toestemming (opt-in) voor goede doelen te verbieden, tart Keijzer de democratische samenleving en overtreedt zij wellicht zelfs de Grondwet. Jeroen Hogenhout analyseerde de uitkomsten van het Europese onderzoek waar ze haar beleid op baseert in een artikel op Privacy-web.nl en maakte de balans op voor de goededoelensector.
-
Is de Dam tot Damloop voor goede doelen haar charme verloren?
De Dam tot Damloop is door de jaren heen uitgegroeid tot een belangrijk evenement voor goede doelen, maar de interesse in het hardloopevenement tussen Amsterdam en Zaandam neemt de laatste jaren meetbaar af. Onderzoeksbureau Groei voor Goed deed een klein, naar eigen zeggen ‘niet representatief’, onderzoek onder 21 deelnemende goede doelen om te kijken of ze onder de teruglopende interesse lijden. De resultaten doen een voorzichtig alarmbelletje rinkelen.
-
CRM-leverancier Stb overgenomen door Eudonet
Het Franse Eudonet, leverancier van CRM-software in Europa, heeft het Nederlandse Stb Automatisering & Advies overgenomen.
-
Goede doelen boren steeds vaker markt voor statiegeldbonnetje aan
Naast de statiegeldflessenmachine staat tegenwoordig bij veel supermarkten een bak waarin vrijgevige winkelaars hun bonnetje kunnen doen ten behoeve van het goede doel. Sommige automaten hebben zelfs een ingebouwde donatieknop. De goede doelen staan te dringen om hun doel te verbinden aan een automaat, wat in sommige gevallen zelfs tot wachtlijsten leidt, schrijft RTL Z.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 112
- 113
- 114
- ...
- 251
- Volgende pagina