In dit nummer
-
Boekrecensie: 'Marktgericht, missiegedreven' van Marc van den Tweel
Marc van den Tweel, destijds bestuurder bij Natuurmonumenten, actualiseerde voor zijn boek eerder verschenen columns en vulde deze aan met niet eerder gepubliceerde teksten. Op beschouwende wijze met lichtvoetige toon brengt Van den Tweel zijn visie en opinie voor het voetlicht. Een van de centrale thema’s is de wereld van impact en marketing. Van den Tweel legt met speels gemak vaak een parallel tussen Amerika en Nederland en tussen de wereld van het maatschappelijk middenveld en die van de politiek en het bedrijfsleven en/of mkb. Uit het boek duikt het beeld op van een gepassioneerde bestuurder met grote kennis van fondsenwerving.
-
Brecht Janssen versterkt bureau LVWB Fundraising als senior adviseur
Brecht Janssen is sinds 1 oktober 2021 actief als senior adviseur bij LVWB Fundraising. Janssen heeft ruim 25 jaar ervaring in zowel de profit als de non-profitsector op het gebied van marketing, communicatie en fondsenwerving en had verschillende leidinggevende functies.
-
Gevolgen van de pandemie
Tegen het einde van de lockdowns, de avondklok, de mondkapjesplicht en de anderhalvemeterafstand (‘maar wel de handen blijven wassen, mensen!’) verschijnen veel rapporten over de gevolgen van de pandemie.
-
Tsering Jampa: Geven draagt bij aan je ontwikkeling als mens
Tibet staat sinds dit jaar op nummer één als meest onvrije land op de Freedom in the World Index. Deze beruchte eerste plaats wordt gedeeld met Syrië. Zeventig jaar geleden viel China Tibet binnen en onderdrukt sindsdien de Tibetaanse cultuur, identiteit en taal. In Tibet wonen circa zes miljoen mensen. In 1999 startte Tsering Jampa op een zolderkamertje International Campaign for Tibet Europe (ICT Europe). Dit najaar neemt ze afscheid als directeur. Het lot van de Tibetaanse bevolking raakt haar nog steeds diep.