Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Communicatie

  • Met terugwerkende kracht viraal: Cordaid

    20 juli 2018 om 13:42

    Je organiseert een campagne in 2007. En in 2016 gaat hij volkomen onverwacht viraal. Virale recycling zou je kunnen zeggen.

    Lees meer over "Met terugwerkende kracht viraal: Cordaid"
  • De goede doelen jungle

    1 maart 2018 om 07:00

    Onlangs gaf Jasmijn Melse in eigen beheer het door haar geschreven boek ‘Jouw gids door de goededoelenjungle’ uit. Het is bedoeld om gevers op weg te helpen bij het kiezen van de doelen die ze willen steunen.

    Lees meer over "De goede doelen jungle"
  • De retentielijn: Het ondergeschoven kindje van de fondsenwerving

    27 september 2017 om 15:49

    Dat we voor succesvolle en duurzame fondsenwerving de mening van onze donateurs moeten horen, is inmiddels wel duidelijk. Een belangrijk maar weinig belicht onderwerp in dit kader is de retentielijn. Bij de meeste goede doelen komen dagelijks telefoontjes binnen van mensen die hun donateurschap willen beëindigen. We weten dat behouden goedkoper is dan werven, dus: hoe behouden we deze ‘opzegger’?

    Lees meer over "De retentielijn: Het ondergeschoven kindje van de fondsenwerving"
  • De enorme mogelijkheden van het medium telefoon

    28 maart 2016 om 14:01

    Voor veel fondsenwervers is de telefoon een medium waarmee je telemarketing bedrijft. Er worden wervings-, heractiverings- of upgradecampagnes georganiseerd en dat levert simpelweg extra fondsen op met een acceptabele terugverdientijd. En daarmee is natuurlijk niets mis. Maar de telefoon is geschikt voor zoveel meer dan dat.

    Lees meer over "De enorme mogelijkheden van het medium telefoon"
  • Communicatie = loyaliteit

    1 oktober 2014 om 07:00

    Onderzoek Bindinc. wijst op het belang van communicatie voor de loyaliteit. 

    Lees meer over "Communicatie = loyaliteit"
Close