Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Ifunds Engage 365, Demo 1op1

Van 0-100 leads in 5 seconden!? Zo deden wij het.

Vf Branded Content

Vf Branded Content is de commerciële content op Vakblad fondsenwerving. De inhoud valt buiten de redactionele verantwoording van Vakblad fondsenwerving.

Gastauteur: Martijn Moens

AFBEELDING 2 - JantjeBeton.jpg

Van 0-100 leads in 5 seconden!? Zo deden wij het.

Ook al heb je een geweldige missie, bijna niemand wordt meteen de eerste keer dat ze over jullie horen donateur, lid of vrijwilliger. Er zijn meer contactmomenten nodig voordat mensen tot een gift of commitment overgaan. Dat hoeft geen één-op-één contactmoment te zijn - het gaat erom dat mensen je regelmatig tegenkomen en een positief beeld van jou ontwikkelen.

Waarde-vol zijn

Dat positieve beeld van jouw organisatie kun je versterken met leuke, inhoudelijke leadwervingscampagnes, waarbij je écht waardevol bent voor nieuwe contacten. Denk aan campagnes waarin je niet alleen om waarde VRAAGT. Maar ook waarde GEEFT, zodat mensen je intrinsiek toestemming geven om met hen in contact te komen. Voor de ene organisatie is dat eenvoudiger dan de andere. Een gezondheidsorganisatie kan bijvoorbeeld tips over gezondheid geven. Maar hoe kun je als ontwikkelingshulporganisatie waarde-vol zijn voor potentiële donateurs?

Leads zijn potentiële nieuwe relaties

Het werven van leads moet je eigenlijk zien als het werven van nieuwe relaties. Nieuwe mensen die je kunt meenemen in jullie verhaal, en die je vervolgens een aanbod kunt doen dat bij hén past. Dat kan een donatie zijn, maar misschien ook wel de vraag om een campagne op te zetten, of iets in je webshop te kopen. Door succesvol leads te werven, vul je continu je pijplijn met nieuwe relaties.

Voorbeeld-cases

Wij hebben in de afgelopen maanden verschillende succesvolle leadwervingscampagnes opgezet voor bijvoorbeeld ActionAid, Jantje Beton en International Campaign for Tibet. Daarbij hebben we ingestoken op het vinden van kwalitatief goede leads. Want aan kwalitatief slechte leads heb je natuurlijk op termijn niets. Je hebt leads nodig die ook daadwerkelijk geïnteresseerd zijn of willen raken in jouw missie. Dat hebben we voor deze drie mooie organisaties als volgt gedaan:

Een heldinnenquiz voor ActionAid

Een Obstakel Challenge voor Jantje Beton

Een 'Hoeveel Dalai Lama schuilt er in jou' test voor Save Tibet

 

Ook voordeel halen uit leadwerving?

Deze 3 organisaties hebben hiermee veel nieuwe contacten opgedaan, waarbij we ze vervolgens helpen hoe ze die opvolgen. We richten daarvoor een klantgerichte welkomjourney in, waarin ze mensen verder opwarmen richting het doen van een donatie, bijvoorbeeld. Wil je weten hoe dit in zijn werk ging en wat het heeft opgeleverd? Klik dan hier, en kom langs voor een inspiratie-presentatie, waarbij we meteen nadenken over hoe jouw organisatie met leadwerving aan de slag kan!

Inhoud: Raising Results
Tekst: Martijn Moens
Eindredactie: Redactie Vf

Wekelijksenieuwsbrief

Hey, vond je dit nou een goed verhaal? Wil je meer van dit soort verhalen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close