Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Ifunds Engage 365, Demo 1op1

Telefonische fondsenwerving moet uit de kinderschoenen

Column

16 april 2012

Het bellen voor fondsenwervende instellingen in de afgelopen 20 jaar behoorlijk geprofessionaliseerd. Maar we zijn er nog lang niet.

door Jeroen Hogenhout

Als beleidsbepaler voor de fondsenwerving ben je goed op de hoogte van de tekstuele inhoud en het uiterlijk van de website van je organisatie. De brieven die, wellicht met je handtekening, worden gestuurd aan de achterban, hebben je fiat gekregen. Maar hoe de telefonische gesprekken met je (potentiële) donateurs precies verlopen, welke mensen die gesprekken voeren, wat de toon is, hoe de donateurs reageren op de gesprekken, daar heb je vaak geen idee van. Dat is geen schande, je bent in goed gezelschap. Telemarketing is voor veel fondsenwervers niet het favoriete medium.

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Vf 14-2

Jeroen Hogenhout

Gastauteur

Jeroen Hogenhout is vanuit zijn bedrijf Hogenhout Fundraising Support actief. Hij deelt als onafhankelijk adviseur op het gebied van direct communication, middle donor management en telefonische fondsenwerving zijn kennis en jarenlange ervaring met fondsen- wervende non-profits.

Wekelijksenieuwsbrief

Hey, vond je dit nou een goed verhaal? Wil je meer van dit soort verhalen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close