In dit nummer
-
Bedanken bevordert de loyaliteit van donateurs
Bedanken is belangrijk om de relatie met donateurs te behouden. Maar is bedanken ook onderdeel van de fondsenwervende strategie bij goede doelen en maatschappelijk-culturele organisaties? Vakblad fondsenwerving inventariseerde een aantal voorbeelden en vroeg drie fondsenwervers naar hun visie op bedanken.
-
Hoge energielasten tegengaan: negen tips om DUMAVA-subsidies te verwerven
Het Rijk helpt eigenaren van maatschappelijk vastgoed tot 2030 om te verduurzamen. Hiervoor is de DUMAVA-subsidie in het leven geroepen. DUMAVA staat voor Duurzaam Maatschappelijk Vastgoed en voor de komende tranche is 237,5 miljoen euro beschikbaar. Erik-Jan Koers geeft negen tips hoe je hier een aanvraag voor kunt doen.
-
Forbes: ‘Weinig ultrarijken op Forbes 400-lijst zijn écht gul’
Collectief gaven de personen op de Forbes 400-lijst van 2023 – de vierhonderd rijkste mensen van Amerika – meer dan 250 miljard dollar aan het goede doel. En dat is weinig, vindt Forbes. Volgens het zakentijdschrift is dat bedrag namelijk minder dan zes procent van de nettowaarde van deze ultrarijken.
-
Fondsenwerven: over onderzoek en innovatie
Een tijdje geleden vroeg de VPRO mij als adviseur een donatiebeleid te ontwerpen. We formuleerden enkele vragen waar we antwoord op wilden krijgen voor we een definitieve strategie kozen. Bijvoorbeeld: willen leden naast hun lidmaatschap wel donaties geven? Waaraan zouden mensen donaties willen geven? En waren niet-leden bereid donaties te geven?
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- Volgende pagina