Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Advertentie

Advertentie

State of Digital Fundraising

4 november 2016

Walter van Kaam verrichtte baanbrekend benchmark onderzoek naar online fondsenwerving. Hij deelt de resultaten met de lezers van Vakblad Fondsenwerving. En op de Vakdag Fondsenwerving spreekt hij samen met twee deelnemende goede doelen over de do´s-and-don'ts van online fondsenwerving.

door Walter van Kaam

Er wordt veel gezegd en geschreven over onlinefondsenwerving. Al tien jaar wordt die beschouwd als de potentieel grootste bron van inkomsten voor charitatieve organisaties. Maar over de resultaten hullen veel goede doelen zich nog altijd in stilzwijgen. Wat doen ze nu precies, wat is succesvol en wat niet? Wat zijn nu de echte resultaten? En wat is de bewezen manier om hetorganisatorisch het beste in te vullen? Hoe moet het?

Deze en vele andere vragen vormden in 2015 voor Walter van Kaam van Sestertius Fundraising Consultancy de aanleiding om een groot aantal goede doelen te benaderen om de feiten eindelijk eens op een rij te zetten in een groots opgezet benchmarkonderzoek: State of Digital Fundraising 2015.

We vroegen hem zijn bevindingen met onze lezers te delen. Speciaal voor het Vakblad Fondsenwerving hebben de deelnemende goede doelen hiervoor toestemming gegeven, waarvoor de redactie deze goede doelen
zeer erkentelijk is.

Het artikel kun je lezen in de digitale editie van Vakblad Fondsenwerving, of hieronder. Maar misschien nog wel beter, kom naar de jubileumeditie van de Vakdag Fondsenwerving 2016 en ga naar de presentatie van Walter. Hij neemt Sabine Schipper van de Dierenbescherming, en Linda Terlage van Het Nederlandse Rode Kruis mee om de bevindingen met je te delen zodat jij kunt leren van de toppers uit het onderzoek. Tijdens zijn sessie zal er worden ingaan op de do's-and-don'ts van de online fondsenwerving. Aanmelden kan hier!

Over Walter van Kaam
Walter van Kaam, eigenaar van Sestertius Fundraising Consultancy, heeft ruim twintig jaar ervaring in fondsenwerving, zowel bij goede doelen (Oxfam en Rode Kruis) als aan de bureauzijde (adfinitas). Hij is gespecialiseerd in onlinefondsenwerving en fondsenwervende communicatie. Walter is naast zijn consultancywerkzaamheden ook actief als docent, spreker en trainer, en is onderdeel van het Vakdag-team 2016.

Bron: Vakblad Fondsenwerving

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje
Close