Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Advertentie

Advertentie

CDDN en 4orange komen met centraal punt voor valideren en verrijken van databases

Vf Branded Content

Vf Branded Content is de commerciële content op Vakblad fondsenwerving. De inhoud valt buiten de redactionele verantwoording van Vakblad fondsenwerving.

Redactie Vf

screen-shot-2015-05-21-at-200054.c2319e.png

CDDN en 4orange komen met centraal punt voor valideren en verrijken van databases

In samenwerking met elkaar en met andere partijen bieden DCCN en 4orange met de Consumenten Basis Administratie voortaan de mogelijkheid aan bedrijven en organisaties, om naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en e-mailadres van alle Nederlanders boven de 18 jaar met een druk op de knop te valideren. Daarnaast verrijkt het systeem klantdata met een grote hoeveelheid consumentenvoorkeuren en –informatie, van zoals gezinssamenstelling, mediagebruik en internetgedrag en nog veel meer.

Martijn de Boer, CEO van CDDN, legt uit: ”Wij bieden met de Consumenten Basis Administratie de mogelijkheid om de NAWTE-gegevens (naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en e-mailadres) van alle Nederlanders boven de 18 jaar te valideren. Zo zorgen we ervoor dat bedrijven hun klanten kunnen blijven bereiken.” Marielle van der Zwan, commercieel directeur bij 4orange, vult aan: ”Wij maken het vervolgens mogelijk om deze klantdata te verrijken met waardevolle consumenten inzichten. Dit varieert van gezinssamenstelling, mediagebruik en internetgedrag tot het antwoord op een specifieke vraag of iemand een hond of een kat  bezit. Door deze twee diensten op één plek aan te bieden zorgen we samen voor een zogenaamde one-stop datahub. Dat is een plek waar een verzameling van gegevens afkomstig uit meerdere bronnen bijeengebracht worden voor verspreiding en deling.”

Klantdata belangrijkste onderdeel Big Data
Klantdata wordt door het merendeel van de bedrijven als de belangrijkste type data gekenmerkt. Uit een onderzoek van KPMG van vorig jaar blijkt dat bedrijven Big Data vooral gebruiken om de klantservice te verbeteren en inzicht te krijgen in de klantbehoefte. Martijn de Boer beaamt dit: ”Vrij vertaald draait het om twee zaken: ken je klant en zorg dat je hem of haar bereikt. Voor het eerste zorgt 4orange, voor het tweede CDDN. Vanaf vandaag zijn beide typen data binnen één data ecosysteem beschikbaar gemaakt.”

Over CDDN
CDDN is marktleider op het gebied van datakwaliteit en informatievoorziening aan organisaties. CDDN helpt hen bij het in kaart brengen van consumentdoelgroepen en heeft een unieke visie op het behouden van klanten ontwikkeld. Door data te delen in een onafhankelijk data management platform, worden grote hoeveelheden kennis verzameld en centraal beheerd. CDDN werkt met klanten in uiteenlopende bedrijfstakken, zoals financiële dienstverlening, retail en postorder, telecom, utiliteit, media, verzekeringen, automotive, vrijetijdsbesteding, e-commerce, productie, vastgoed en overheid. Het hoofdkantoor is gevestigd in Nieuw Vennep. Meer informatie vindt u op www.cddn.nl.

Over 4orange
4orange is ruim 23 jaar actief op de Nederlandse markt. Gespecialiseerd in het bijeenbrengen van diverse soorten data, de vertaling van data naar informatie, campagne management en marketing infrastructuur. 4orange onderscheidt zich in service, kwaliteit en visie op het gebied van effectief klantgericht werken.

Meer informatie vindt u op www.4orange.nl.

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen
Close