Ben jij al lid? Van het Filantropisch Vakblad van Nederland?

Word lid!

Laat je donateurs niet weglekken

Branded Content

23 januari 2015

Een van de effectiefste manieren om nieuwe donateurs te werven of bestaande donateurs te activeren is nog altijd via geadresseerd drukwerk, e-mailings en telemarketing. Maar dan moet je wel de juiste contactgegevens hebben. En niet iedere donateur is even snel in het doorgeven van een nieuw adres. Hierdoor kun je het contact met je gevers verliezen.

door Redactie Vf

In een praktijkcase van Experian heeft een goed doel drie jaar lang verzuimd de database te verversen. Na opschoning blijkt dat 8,49% van het bestand was verhuisd, maar na opschoning weer bereikbaar is voor het goede doel. In dit geval staat dit gelijk aan duizenden donateurs en een veelvoud aan donaties.

Experian biedt nu de fondsenwervende instellingen, tegen een kostendekkend tarief van € 500,- ex. btw., bestandsopschoning aan, ongeacht de omvang van het donateurbestand. Daarbij wordt de informatie uit openbare bronnen en verschillende verhuisservices gecombineerd om de juiste adressen van donateurs te achterhalen.

Info: info@experian.nl

Bron: Experian