Mobillion zelfstandig verder

Branded Content

29 november 2013

Mobillion heeft, na 14 jaar, de stap genomen om zich los te maken van het moederbedrijf Telegraaf Media Groep. De verzelfstandiging was wenselijk om de bedrijfsactiviteiten volledig te kunnen focussen op de online fondsenwerving. Deze focus is volgens algemeen directeur Marc Schoutens nodig om de kennis op dit gebied te verbreden en nog effectiever in te zetten voor de non-profitsector. Marc Schoutens: ’Wij willen dé specialist in Nederland worden op het gebied van online fondsenwerving.’ 

door Redactie Vf

Diensten die niet passen binnen deze focus, zoals bel & win acties en quick response services, zullen vanaf heden worden uitgevoerd door CM uit Breda. Marc Schoutens: ’We hebben in CM een geweldige en ervaren partner gevonden voor het uitvoeren van deze diensten aan onze huidige klantenkring. We zullen er samen voor zorgdragen dat de overdracht naadloos verloopt.’ Creatief directeur Carlo van Herwaarden: ‘Door het afstoten van alle andere bedrijfsactiviteiten kunnen we met nog meer bevlogenheid en enthousiasme werken aan onze producten voor het online werven van fondsen, vrijwilligers, collectanten of supporters.’

Online fondsenwerving wordt de toekomst!

Het werven van fondsen, maar ook van vrijwilligers, is voor goede doelen in deze tijd een enorme uitdaging. Marc Schoutens: ‘Traditionele middelen volstaan niet meer en we zien op het terrein van werving via (mobiel) internet en social media dan ook een enorme behoefte. En die zal in de toekomst alleen maar groter worden! Als specialist op dit terrein kunnen we organisaties met onze online tools en opgedane kennis, ook écht helpen om online fondsenwerving naar een hoger plan te tillen’.

Een product dat Mobillion inmiddels al met veel succes aanbiedt is het actieplatform iGive Events waarbij iedereen makkelijk en snel zijn eigen sponsorpagina kan aanmaken. Daarnaast is Mobillion ook steeds meer actief op het gebied van crowdfunding. Voor goede doelen en non-profit organisaties die specifieke wensen hebben, biedt Mobillion ook maatwerk waarbij het idee samen met de klant wordt omgezet naar ijzersterke online concepten. 

Mobillion helpt al meer dan 25 organisaties met online fondsenwerving, zoals Stichting Kika (Kikabouw campagne), Stichting Spieren voor Spieren (o.a. de Wintertijd Challenge), Leger des Heils, Rijksuniversiteit Groningen, Stichting Save the Children, VVD Amsterdam, de Johan Cruyff Foundation en de Vogelbescherming.

Bron: Mobillion