Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Blackbaud publiceert wereldwijde State of the Nonprofit Industry Onderzoek (SONI) 2010

Vf Branded Content

Vf Branded Content is de commerciële content op Vakblad fondsenwerving. De inhoud valt buiten de redactionele verantwoording van Vakblad fondsenwerving.

Redactie Vf

Blackbaud publiceert wereldwijde State of the Nonprofit Industry Onderzoek (SONI) 2010

Ruim 2300 non-profitorganisaties in 10 landen delen hun managementstrategieën

Almere, 21 oktober 2010 – Blackbaud (Nasdaq: BLKB) kondigt vandaag de publicatie aan van de resultaten van het State of the Nonprofit Industry (SONI) Onderzoek, een wereldwijd onderzoek over onderwerpen als fondsenwerving, technologie, internetgebruik, verantwoording en rentmeesterschap. Meer dan 2000 respondenten uit Australië, Canada, Frankrijk, Duitsland, Italië, India, Nederland, Nieuw-Zeeland, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten hebben deelgenomen aan het onderzoek, dat is uitgevoerd in samenwerking met diverse internationale partners: L’Association Française des Fundraisers, Fundraising Institute of New Zealand (FINZ), German Fundraising Association, Philanthropy Centro Studi en Resource Alliance.

“De belangstelling van de non-profitsector voor het verbeteren van het bestuur, de planning en fondsenwerving neemt toe, evenals het investeren in trainingen en materialen om de prestaties van de organisatie te verbeteren”, zei Amy Comer, Director of Market Research van Blackbaud. ”Blackbaud voert het State of the Nonprofit Industry Onderzoek reeds 6 jaar uit om een overzicht te bieden van trends en ontwikkelingen die non-profitorganisaties kunnen helpen om hun prestaties te beoordelen en te vergelijken met andere organisaties.”

Uit de verzamelde gegevens komen 4 wereldwijde trends naar voren:

1. Nieuwe fondsenwervings- en communicatiekanalen worden belangrijker, maar vervangen de traditionele kanalen niet.
De meeste organisaties maken nog steeds gebruik van de traditionele communicatiekanalen, hoewel zij tegelijkertijd in toenemende mate gebruik maken van nieuwe interactieve en online kanalen. Het gebruik van nieuwe communicatiekanalen legt echter een grote druk op organisaties, omdat de opbrengst niet significant is gestegen, terwijl de kosten voor elk communicatiekanaal wel zijn gestegen. Deze situatie creëert een vraag naar meer geïntegreerde communicatiemiddelen en databaseplatformen.

2. ROI en effectiviteit van organisaties zijn belangrijker dan ooit en worden scherp in de gaten gehouden door donateurs.
Baby boomers, die nu in de levensfase verkeren waarin zij meer doneren dan in welke andere levensfase dan ook, gaan er niet meer automatisch vanuit dat de overheid en andere instellingen hun problemen oplossen en willen bewijzen en resultaten zien. Deze trend is wereldwijd waarneembaar. Wereldwijd willen donateurs bewijzen zien dat hun giften op de juiste manier besteed worden en dat non-profitorganisaties zo efficiënt mogelijk worden bestuurd.

3. De focus is verschoven van traditioneel donateurmanagement naar het opbouwen van levenslange relaties met supporters.
Door de toegenomen focus op retentie van donateurs in combinatie met toegenomen acquisitiekosten, verandert CRM van fondsenwerving gericht op maximalisatie van donaties naar het opbouwen van een relatie met alle supporters, inclusief donateurs, gedurende de hele levenscyclus. Door de relatie centraal te stellen moeten non-profitorganisaties gegevens over hun supporters consolideren en aparte ‘zuilen’ verwijderen, zodat iedereen in de organisatie hetzelfde overzicht heeft van de vele manieren waarop supporters contact hebben met de organisatie. Technologie is hierbij essentieel voor het bijhouden van de ontwikkeling van de supporters, van ontvanger van een bepaalde dienst tot vrijwilliger, deelnemer aan een evenement of donateur.

4. Fondsenwerving wordt wereldwijd in toenemende mate erkend als professionele functie.
Volgens het SONI-onderzoek verwacht een grote meerderheid van non-profitorganisaties wereldwijd een toename van hun investeringen in fondsenwervers. Het is duidelijk dat fondsenwerving niet langer de ‘parttime’ verantwoordelijkheid is van een willekeurige medewerker. Technieken en gegevens worden steeds complexer, en het tempo van veranderingen neemt toe. Fondsenwerving is in hoog tempo wetenschap aan het worden, wat nieuwe middelen en technieken, samenwerking en beter opgeleide medewerkers vereist.

Het complete rapport, dat een diepgaand inzicht verschaft in onderwerpen fondsenwerving, technologie en internetgebruik en verantwoording en rentmeesterschap, is hier te downloaden. Vanwege het formaat van het bestand kan dit mogelijk enige tijd duren.

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje
Close