Intermail investeert in printen en couverteren

Branded Content

28 november 2008

Direct mail is nog altijd verantwoordelijk voor honderden miljoenen inkomsten van de goede doelen. Bij Intermail / Prépost, waar ook het Vakblad Fondsenwerving postklaar wordt gemaakt, weten ze daar alles van. Om de klanten optimaal te kunnen blijven bedienen en de groeiende omzet de baas te blijven, schafte Intermail kortgeleden nieuwe, geavanceerde apparatuur aan.

door Redactie Vf

'Beide investeringen hebben wij gedaan om onze capaciteit verder uit te breiden', zegt Gert Rothert Junior, verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding bij het print en mailbedrijf. 'Met het nieuwe couverteersysteem vergroten we onze capaciteit in het verwerken van C4 enveloppen aanzienlijk. Dat komt omdat het systeem ten opzichte van vorige generatie couverteermachines veel sneller verpakt en in no time is om te stellen. We verwerken per uur met gemak 10.000 C4 enveloppen of zelfs 15.000 enveloppen op kabinetformaat.' Technisch manager Bas Ohlenbusch vult aan: 'Met het nieuwe systeem kunnen wij onze klanten meer bieden. Denk aan het machinaal verwerken van bijlagen in afwijkende formaten. Ook zijn we in staat met behulp van camera's om 100% gecontroleerd te verpakken. De vraag naar dit soort werk neemt toe, en hiermee hebben we een state-of-the-artoplossing.'

Intermail is in 1968 opgericht en heeft zich gespecialiseerd in het couverteren en verpakken van direct mail. Met die kernactiviteiten is Intermail in Nederland uitgegroeid tot één van de grotere aanbieders en verwerkt jaarlijks zo'n 200 miljoen mailings. Intermail verzorgt ook het printen van dm-documenten, fulfilment, terpostbezorging en responseverwerking. Daarvoor beschikt Intermail over gemotiveerde mensen en vakkennis om voor relaties het volledige Direct Mailtraject van A tot Z uit te voeren. Er werken bij Intermail in Nieuw Vennep op twee locaties meer dan 100 mensen. De aanschaf van de colour printer betekent een forse uitbreiding van de printproductie in kleur bij Intermail. Het is één van de eerste modellen van deze nieuwe kleurenprinter, die Xerox op de Nederlandse markt geïnstalleerd heeft. Gert Rothert Junior: 'Met dit model kunnen wij de sterk groeiende vraag naar toepassing van kleur in transactie- en direct mail goed invullen. De printer drukt zowel A3 als A4 - enkelzijdig of dubbelzijdig - in de hoogst mogelijke resolutie af. Daarnaast hebben wij ook twee Xerox printers voor losblad printen en een drietal Océ rollenprinters in gebruik. Eigenlijk beschikken wij nog maar drie jaar over een eigen printafdeling. De noodzaak om zelf in huis te kunnen printen groeide als gevolg van de steeds korter worden doorlooptijden van dm-producties. Door zelf de dm-documenten te printen komen daaraan tegemoet.'

www.intermail.nl