Annie belt met vrijwilligers

Branded Content

2 maart 2008

Het inzetten van callcenters om potentiële donateurs op te bellen brengt nu eenmaal kosten met zich mee. “Waarom geen vrijwilligers inzetten voor het bellen en op deze manier kosten besparen?”, dachten ze vorig jaar bij Annie Connect. Annie Connect heeft inmiddels ervaring met vrijwilligers voor zowel outbound als inbound bellen. Zo maakte de Sponsor Bingo Loterij onlangs gebruik van het callcenter en het callcentersysteem van Annie Connect, voor het outbound bellen naar de achterban van kleine sportclubs. Dat gebeurde door de vrijwilligers van die sportclubs zelf, want van elk nieuw lot in de Sponsor Bingo Loterij gaat de helft naar de eigen club.

door Redactie Vf

Anna Kroodsma, directeur Annie Connect: “De vrijwilligers krijgen een korte systeemtraining en een belscript, waarmee ze direct aan de slag kunnen. Met hun persoonlijke codes loggen ze in op het systeem van Annie Connect en ze vullen tijdens het bellen gewoon de relevante gegevens in op het callsheet. De gesprekken worden ook opgenomen met een voicelog aan het einde van het gesprek, voor als er een transactie tot stand is gekomen.” Ook bij inbound bellen heeft Annie Connect inmiddels vrijwilligers ingezet.

Cordaid Mensen in Nood had enige tijd terug een aflevering van het programma Max en Loretta, dat in het teken stond van het werk van Mensen in Nood. In dit programma werd meerdere malen het telefoonnummer vermeld waar mensen zich konden aanmelden om Mensen in Nood te gaan steunen als donateur. Naar aanleiding van de uitzending kwamen veel telefoontjes binnen.

Naast de Annies van Annie Connect, werden er ook eigen vrijwilligers van Cordaid Mensen In Nood ingezet op het callcenter in Veenendaal. Ook deze vrijwilligers kregen een korte systeemtraining waarna ze snel aan de slag konden om het grote aantal nieuwe donateurs in te helpen schrijven. Anna Kroodsma: “De vrijwilligers vonden het een enorm leuke ervaring om zelf mee te maken hoe dit in zijn werk gaat en gaven aan dit in de toekomst zeker vaker te willen doen. Overigens hoeven ze daar helemaal niet voor naar het callcenter te komen, ze kunnen ook thuis inloggen op ons systeem. Het voordeel van dit systeem is, dat ook voor kleinere fondsen met minder budget voor telemarketing het mogelijk wordt om zowel inbound als outbound te bellen.”

www.annie.nl

Bron: Annie Connect