Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Alle (branded) content door/over MIC

  • Ja zeggen maar nee doen; hoe krijg je mensen wél in beweging?

    4 oktober 2021 om 07:00

    Dagelijks proberen wij onze doelgroepen te verleiden tot gewenst gedrag. We willen hen activeren tot bijvoorbeeld het doen van een donatie, openen van een mail of het bezoeken van een museum. Uit onderzoeken komt vaak naar voren dat mensen goede doelen organisaties of de culturele sector belangrijk vinden en een warm hart toedragen, maar in de praktijk niet altijd daadwerkelijk (financieel) steunen. Ze zeggen het één en doen het ander. Hoe komt dat? En hoe krijg je mensen alsnog in beweging? We nemen je graag mee in de wereld van Design. Een belangrijke discipline van Customer Experience (CX) en wat ons betreft ook de leukste.

    Lees meer over "Ja zeggen maar nee doen; hoe krijg je mensen wél in beweging?"
  • Vierde Vakblad fondsenwerving van 2021 verschijnt dinsdag 21 september

    16 september 2021 om 12:00

    Volgende week dinsdag en woensdag (21 en 22 september) verschijnt het vierde Vakblad fondsenwerving van 2021. Vanaf die dag verschijnen alle stukken uit het blad natuurlijk ook online. Met deze keer: het ondergewaareerd potentieel van middle donors, een interview met Britse expert strategische marketing Stephen Lee en hoe design mensen écht tot beweging kan brengen.

    Lees meer over "Vierde Vakblad fondsenwerving van 2021 verschijnt dinsdag 21 september"
  • Mobiele journey ontwikkelaar MIC een data-analysebedrijf Cmotions vinden elkaar

    21 juli 2021 om 14:25

    Ontwikkelaar van mobiele journeys voor goede doelen MIC en data-analysebedrijf Cmotions gaan samenwerken om fondsenwervende goede doelen en culturele organisaties te helpen met datagedreven digitale oplossingen. Door data en mobiele journeys te combineren hopen de twee partijen de betrokkenheid en inkomsten van hun maatschappelijke clientèle te vergroten.

    Lees meer over "Mobiele journey ontwikkelaar MIC een data-analysebedrijf Cmotions vinden elkaar"
  • Ontwerp de gewenste customer journey 'met vliegroute en kompas'

    6 juli 2021 om 07:00

    De wereld om ons heen gaat beetje bij beetje steeds meer open. De versoepelingen rondom de coronamaatregelen worden met open armen ontvangen. Zo ziet het ernaar uit dat reizen en vakanties in het buitenland deze zomer weer mogelijk worden en die vreugde is voelbaar. In deze positieve energie nemen wij jullie graag ook mee op reis. Op klantreis wel te verstaan. Are you ready for take-off?

    Lees meer over "Ontwerp de gewenste customer journey 'met vliegroute en kompas'"
  • Derde Vakblad fondsenwerving van 2021 verschijnt morgen

    22 juni 2021 om 11:00

    Volgende week valt alweer het derde Vakblad fondsenwerving van 2021 op je deurmat. Met ook deze keer 48 pagina’s vol kennis en achtergrond over de non-profitsector. Aanstaande dinsdag 29 juni is het blad ook te lezen in de Vf-app en verschijnen de eerste artikelen weer online. Met deze keer: aandacht voor Marc van den Tweel die afzwaait bij Natuurmonumenten, een duik in de corporate partnerships van het Rode Kruis en een kijkje achter de schermen bij de eerste Gratis Testament Maand.

    Lees meer over "Derde Vakblad fondsenwerving van 2021 verschijnt morgen"
  • Negen strategieën om customer engagement te verhogen

    20 mei 2021 om 07:00

    De tijd dat het vanzelfsprekend was dat goededoelenorganisaties konden rekenen op een groeiende trouwe achterban ligt ver achter ons. In de praktijk staat de goededoelenbranche voor een aantal grote uitdagingen. Het wordt steeds duurder en lastiger om een nieuwe structurele donateur te werven. Enerzijds staan bestaande fondsenwervende kanalen onder druk door stijgende kosten en strengere wet- en regelgeving. Anderzijds zijn (potentiële) donateurs kritischer geworden en hebben zij hoge verwachtingen van de organisatie: ze verwachten een gepersonaliseerde ervaring en maximale impact van hun donatie. De lat komt steeds hoger te liggen.

    Lees meer over "Negen strategieën om customer engagement te verhogen"
  • Hoe interactie je helpt met profielverrijking en het vergroten van opbrengsten

    4 mei 2021 om 07:00

    Goede doelen zetten steeds vaker chatflows in als hulpmiddel bij fondsenwerving en leadgeneratie. Om kennis te delen en mensen te inspireren heeft ontwikkelaar van mobiele journeys MIC op 30 maart jl. een webinar gegeven. Directeur Jeroen de Rooij vertelde samen met Steffi Appel van Jantje Beton en Ine Polak van Abbi Insights hoe mobiele journeys ingezet kunnen worden voor profielverrijking en het vergroten van opbrengsten voor goede doelen en culturele organisaties. Liefst 160 fondsenwervers hebben deelgenomen aan de webinar. Voorafgaand aan en na afloop van de webinar kregen deelnemers een voorproefje van de chat en werd hun een aantal vragen gesteld over het thema van de webinar. In dit artikel vatten we de inzichten samen die we uit de chatdialoog met de deelnemers kregen.

    Lees meer over "Hoe interactie je helpt met profielverrijking en het vergroten van opbrengsten"
  • Tweede Vakblad fondsenwerving van 2021 verschijnt op 4 mei online en in app

    28 april 2021 om 11:15

    Een dezer dagen valt het tweede Vakblad fondsenwerving van 2021 op je deurmat. Aanstaande dinsdag 4 mei is het blad ook te lezen in de Vf app en verschijnen de artikelen ook weer online. In editie twee van dit jaar gaan we in gesprek met kersverse professor Pamala Wiepking, nemen we een kijkje achter de schermen bij de naamsverandering van het voormalige Light for the World Nederland én hebben we het over strategieën om customer engagement te verhogen.

    Lees meer over "Tweede Vakblad fondsenwerving van 2021 verschijnt op 4 mei online en in app"
  • MIC webinar: hoe interactie je helpt met profielverrijking en het vergroten van opbrengsten

    23 maart 2021 om 14:00

    In de week van 8 maart hield Jantje Beton haar jaarlijkse landelijke collecte. Naast mobiele journeys zetten zij ook chat voor hun mobiele collecte in. Na iedere mobiele donatie werd met behulp van interactieve chat een dialoog gestart met de anonieme donateur, met als doen om zoveel mogelijk persoonsgegevens en opt-ins te verzamelen voor ‘de Speelbeweging’ van Jantje Beton.

    Lees meer over "MIC webinar: hoe interactie je helpt met profielverrijking en het vergroten van opbrengsten"
  • Dé drie strategische designprincipes voor succesvolle customer journeys

    11 maart 2021 om 07:00

    Het is begin februari ten tijde van de tweede lockdown en de verscherpte maatregelen. De gevolgen voor goede doelen en culturele instellingen zijn groot. Sinds de uitbraak begin 2020 lopen de inkomsten hard terug en zijn er zorgen om de toekomst. De voortdurende coronacrisis heeft namelijk een grote impact op onze samenleving, het consumenten-en donateursvertrouwen en toekomstig geefgedrag. Aandacht voor het aangaan en versterken van waardevolle verbindingen is voor organisaties nu belangrijker dan ooit! 

    Lees meer over "Dé drie strategische designprincipes voor succesvolle customer journeys"
Close