Jaargang 23, nummer 1

In dit nummer

  • Terugblik op ‘coronajaar’ 2020 – wat vertelt de data ons?

    22 maart 2021 om 07:00

    Het was een bewogen jaar waarin ons leven door het coronavirus op z'n kop werd gezet. Maar wat betekende dit voor de fondsenwerving branche? Gedurende de eerste lockdown in maart ontwikkelde Data Inside een dashboard met daarin geaggregeerde data van al zijn klanten. Dit dashboard geeft inzicht op basis van de giftdata van ruim 1,25 miljoen particuliere donateurs verdeeld over 24 organisaties. 

    Lees meer over "Terugblik op ‘coronajaar’ 2020 – wat vertelt de data ons?"
  • Drieluik start van een fonds op naam: Major Donor, Goed Doel en Filantropiedesk

    18 maart 2021 om 07:00

    Vf gaat op zoek naar het verhaal van de gever. We traceren de stappen die gezet zijn bij het starten van een fonds op naam (FON), Fonds Ellen Nieuwenhuijsen, van het echtpaar Nieuwenhuijsen voor VluchtelingenWerk Nederland. Onno Yska, relatiemanager bij VluchtelingenWerk, is aan het woord over zijn ervaring met het eerste FON. Wat ging goed, en wat zijn de lessen voor een volgende keer? Tot slot legt Frank Aalderinks, hoofd Filantropie Advies bij ABN AMRO MeesPierson, uit wat zijn rol is geweest in dit proces en welk advies hij heeft voor Goede Doelen. Wat je afspreekt, moet voor iedereen goed voelen en voor honderd procent verantwoord kunnen worden. Dit lijkt logisch maar is ook een zoektocht. 

    Lees meer over "Drieluik start van een fonds op naam: Major Donor, Goed Doel en Filantropiedesk"
  • Dé drie strategische designprincipes voor succesvolle customer journeys

    11 maart 2021 om 07:00

    Het is begin februari ten tijde van de tweede lockdown en de verscherpte maatregelen. De gevolgen voor goede doelen en culturele instellingen zijn groot. Sinds de uitbraak begin 2020 lopen de inkomsten hard terug en zijn er zorgen om de toekomst. De voortdurende coronacrisis heeft namelijk een grote impact op onze samenleving, het consumenten-en donateursvertrouwen en toekomstig geefgedrag. Aandacht voor het aangaan en versterken van waardevolle verbindingen is voor organisaties nu belangrijker dan ooit! 

    Lees meer over "Dé drie strategische designprincipes voor succesvolle customer journeys"
  • Wakker Dier: Radiospot tegen zoönosen

    11 maart 2021 om 07:00

    Wie vandaag de dag de radio aanzet, kan de nieuwe campagne van Wakker Dier voorbij horen komen. Wakker Dier maakt zich grote zorgen om zoönosen, ziektes die van dier op mens overspringen. Sinds de coronapandemie hoeven we niemand meer uit te leggen wat dat voor problemen kan veroorzaken. Wat is de oorzaak van zoönosen en waar zet Wakker Dier zich nou precies voor in? Vakblad Fondsenwerving vraagt het manager campagneteam Anne Hilhorst.

    Lees meer over "Wakker Dier: Radiospot tegen zoönosen"
Close