In dit nummer
-
Waarom deze ontwikkelingscampagnes echt niet meer kunnen
Hongerige kinderen en witte redders zijn nog altijd aanwezig in campagnes van Nederlandse ontwikkelingsorganisaties. Maar ook de ‘nieuwe generatie’-campagnes zijn problematisch, zien Emiel Martens en Wouter Oomen. Jaarlijks reiken zij met het Expertisecentrum Humanitaire Communicatie een award uit voor de beste én slechtste campagne. Wat gaat er mis, en hoe kan dat beter?
-
Sylvia Guldenmundt (Rode Kruis) over fondsenwerving
In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwervers centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Deze keer: Sylvia Guldenmundt, teamleider Stichtingen en Vermogensfondsen bij het Nederlandse Rode Kruis.
-
Marieke de Rosner: helpt een handje met overleven
Op gepaste afstand – ruim 100 kilometer – spreek ik met arts en vrijwilliger Marieke de Rosner. In zowel haar werk als haar vrijwilligerswerk zet ze zich in voor mensen die acuut wat hulp kunnen gebruiken. Of het nu om een orgaandonatie of een voedseldonatie gaat, Marieke de Rosner zet zich dagelijks in voor haar medemens.
-
Voedselbanken in coronatijd: vraag stijgt, voedselaanbod daalt
Begin dit jaar zag Voedselbanken Nederland door de coronacrisis een toename van het klantenbestand van ruim acht procent ten opzichte van dezelfde periode in 2019. Een zorgwekkende stijging waarvan het einde nog niet in zicht is. Tegelijkertijd zien de voedselbanken dat het aanbod van voedsel afneemt door de strijd tegen voedselverspilling. Hoe gaat Voedselbanken Nederland met deze ontwikkeling om en hoe bereiden ze zich voor op de toekomst? Caroline van der Graaf-Scheffer, lid fondsenwerving bij Voedselbanken Nederland, licht toe.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- Volgende pagina