Jaargang 22, nummer 7

In dit nummer

  • Waarom deze ontwikkelingscampagnes echt niet meer kunnen

    4 januari 2021 om 15:00

    Hongerige kinderen en witte redders zijn nog altijd aanwezig in campagnes van Nederlandse ontwikkelingsorganisaties. Maar ook de ‘nieuwe generatie’-campagnes zijn problematisch, zien Emiel Martens en Wouter Oomen. Jaarlijks reiken zij met het Expertisecentrum Humanitaire Communicatie een award uit voor de beste én slechtste campagne. Wat gaat er mis, en hoe kan dat beter?

    Lees meer over "Waarom deze ontwikkelingscampagnes echt niet meer kunnen"
  • Sylvia Guldenmundt (Rode Kruis) over fondsenwerving

    24 december 2020 om 07:00

    In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwervers centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Deze keer: Sylvia Guldenmundt, teamleider Stichtingen en Vermogensfondsen bij het Nederlandse Rode Kruis.

    Lees meer over "Sylvia Guldenmundt (Rode Kruis) over fondsenwerving"
  • Marieke de Rosner: helpt een handje met overleven

    22 december 2020 om 07:00

    Op gepaste afstand – ruim 100 kilometer – spreek ik met arts en vrijwilliger Marieke de Rosner. In zowel haar werk als haar vrijwilligerswerk zet ze zich in voor mensen die acuut wat hulp kunnen gebruiken. Of het nu om een orgaandonatie of een voedseldonatie gaat, Marieke de Rosner zet zich dagelijks in voor haar medemens.

    Lees meer over "Marieke de Rosner: helpt een handje met overleven"
  • Christmas is for sharing

    17 december 2020 om 07:00

    Nederland heeft nogal een reputatie op het gebied van originele en gewaagde reclame. Maar als het gaat om kerstcommercials lijken onze supermarkten toch liever op safe te spelen. Alles draait ineens om huiselijkheid en gezelligheid. En daardoor lijkt alles op elkaar, alsof er geen andere smaken meer zijn.

    Lees meer over "Christmas is for sharing"
Close