In dit nummer
-
Natuurmonumenten hield in 2019 laatste collecte
Natuurmonumenten heeft in 2019 zijn laatste landelijke huis-aan-huiscollecte georganiseerd. Als je de jaarverslagen bekijkt en de lijn van de collecteopbrengsten de laatste jaren naar beneden ziet gaan, lijkt het een logische beslissing. In 2018 bracht de collecte € 630.000 op, een achteruitgang ten opzichte van het jaar daarvoor met ongeveer tien procent. We spraken erover met Barbara Hellendoorn, sinds anderhalf jaar manager Marketing & Communicatie bij Natuurmonumenten.
-
Erika van Harten over fondsenwerving: 'Bang zijn is nooit een goede strategie'
In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwervers centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Deze keer: Erika van Harten, verantwoordelijke voor de particuliere fondsenwerving bij Kansfonds.
-
Toegift: bijna honderd goede doelen met één missie
Een gezamenlijke campagne van heel veel goede doelen. Het was in de jaren 90 een keer geprobeerd om vrijwilligers landelijk in het zonnetje te zetten. Maar de collectieve steun van de goede doelen die daarvoor nodig was, bleek er toen nog niet te zijn.
-
Belangrijke herschikking in de fondsenwervingsbranche: NLFL verder onder vlag van GDN
De activiteiten van Nederland Filantropieland worden op termijn ondergebracht onder de vlag van Goede Doelen Nederland. Dit werd eind januari bekend gemaakt. Er ontstaat dan één brancheorganisatie voor de inrichting en positionering van de fondsenwervingssector: professionalisering, dienstverlening en belangenbehartiging. Een ingrijpende verschuiving in het filantropische landschap en daarom tijd om aan te schuiven bij de hoofdrolspelers: directeuren Margreet Plug van Goede Doelen Nederland en Marc Petit van Nederland Filantropieland.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- Volgende pagina