Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Nieuwsberichten per thema
-
Indonesië, Kenia en Singapore voeren CAF World Giving Index aan
Voor het zevende jaar op rij is Indonesië het gulste land ter wereld, blijkt uit de World Giving Index 2024 van de Charities Aid Foundation (CAF). Negentig procent van de ondervraagde bevolking gaf aan geld te hebben gedoneerd aan een goed doel en 65 procent deed vrijwilligerswerk. Kenia en Singapore completeren de top-drie, Nederland is op plek 25 te vinden.
-
Derde Vakblad fondsenwerving van 2024 verschijnt dinsdag 29 oktober
Aanstaande dinsdag, 29 oktober, verschijnt het derde nummer van het Vakblad fondsenwerving van 2024. In de daaropvolgende periode zullen alle stukken uit het blad ook weer online verschijnen. Met deze keer een terugblik op veertig jaar Van Dooren Advies, interviews met Jonne Arnoldussen, Tineke Ceelen en Peter van der Bijl, en een uitgebreide terugblik op de Vakdag 2024.
-
Overheid zet mes in kunstsubsidies voor buitenlandse optredens en uitwisselingen
Het kabinet wil tot 2029 stapsgewijs 3,5 miljoen euro bezuinigen op subsidies voor buitenlandse optredens, tournees en uitwisselingen voor theatermakers, musici en andere kunstenaars. Dat schrijft De Volkskrant op basis van data uit de Prinsjesdagbegroting. Het gaat om ruim zestien procent op de begroting voor internationaal cultuurbeleid.
-
UAF wil snellere toewijzing BSN voor vluchtelingstudenten
Het duurt erg lang voordat vluchtelingen een burgerservicenummer (BSN) krijgen en dat belemmert statushouders en asielzoekers in hun mogelijkheid om te werken of aan een studie beginnen. Daarom pleit Stichting voor vluchtelingstudenten UAF voor een snellere toewijzing van het nummer. Volgens de non-profitorganisatie wachten op dit moment bijna 18.000 mensen op dit moment op het identificatienummer.
-
Campagne voor clubs en verenigingen Rabobank levert recordbedrag op
De jaarlijkse campagne van Rabobank ter ondersteuning van het verenigingsleven (ClubSupport) heeft bijna zestien miljoen euro opgehaald voor 33.300 clubs in Nederland. Niet eerder was het bedrag zo hoog, schrijft SponsorReport.
-
Poster ‘Say When’ wint Posters for the Planet-wedstrijd Turing Foundation
De ontwerpwedstrijd Posters for the Planet is gewonnen door Say When (‘Zeg maar stop’) van Liam Houlihan. Zijn poster werd uit de bijna 1500 inzendingen als winnaar gekozen. De winnaar werd woensdag bekend gemaakt tijdens een programma in het ARTIS-Groote Museum. De posters van Manouk Hasebos en Lisa Dolmans eindigden ook in de top drie.
-
21 miljoen voor Giro555-actie, zes miljoen meer dan na actiedag
Een kleine week na de actiedag van Giro555 is de opbrengst voor de slachtoffers van de conflicten in het Midden-Oosten opgelopen tot ruim 21 miljoen. Dat is zes miljoen meer dan het bedrag dat woensdagavond werd bekendgemaakt in de live-uitzending op tv. Het bedrag kan nog verder oplopen, want mensen kunnen de komende maanden blijven doneren aan de Samenwerkende Hulporganisaties.
-
Beladen Giro555-actiedag Midden-Oosten van start met ruim vier miljoen euro
De Nationale Actiedag van de Samenwerkende Hulporganisaties verenigd in Giro555 voor de slachtoffers van het conflict in het Midden-Oosten is vanochtend van start gegaan. In het Instituut voor Beeld & Geluid in Hilversum werd vanochtend om 5.55 uur door een Joodse en Palestijnse student bekend gemaakt hoeveel er de afgelopen dagen is opgehaald voor mensen in nood in Libanon, Gaza, de Westelijke Jordaanoever, Israël en Syrië: bijna 4,4 miljoen euro.
-
Lammert Kamphuis in Goede Doelen Lezing 2024: ‘Unieke positie goede doelen bij bestrijding polarisatie’
Vorige week sprak filosoof en auteur Lammert Kamphuis de jaarlijkse Goede Doelen Lezing uit. In zijn lezing, die hij tijdens een bijeenkomst in de Glazen Zaal in Den Haag voordroeg, sprak hij over groeiende polarisatie en de verharding van de samenleving en de rol die het maatschappelijk middenveld inneemt.
-
Neuromarketingonderzoek: post effectief als afsluiter van campagne
Post trekt de meeste aandacht in de fondsenwervingsmix, blijkt uit een neuromarketingonderzoek van PostNL in samenwerking met Mindwize, de Trombosestichting en KiKa. De onderzoekers concluderen dat het effect van post het grootst is wanneer goede doelen dit inzetten aan het einde van hun wervingscampagne.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 4
- 5
- 6
- ...
- 244
- Volgende pagina