Nieuwsberichten per thema
-
Lees meer over "Partnerships met bedrijfsleven, onderwerp van de Vakdag 2022"Partnerships met bedrijfsleven, onderwerp van de Vakdag 2022
Betrokkenheid: daar ontstaan de mooiste relaties uit tussen bedrijven en NGO’s. En dat begint bij wederzijdse interesse in de ander.
-
Lees meer over "Anand Giridharadas openingsspreker op IFC 2022"Anand Giridharadas openingsspreker op IFC 2022
Amerikaanse schrijver en journalist Anand Giridharadas zal de openings-Keynote tijdens het International Fundraising Congress (IFC) 2022 van deze week voor zijn rekening nemen. Dat heeft de organisatie van het congres bekendgemaakt.
-
Lees meer over "Zenka Reijn gaat Stichting Hartekind door volgende fase leiden"Zenka Reijn gaat Stichting Hartekind door volgende fase leiden
Zenka Reijn per 1 oktober gestart als de nieuwe directeur van Stichting Hartekind. ‘Met trots kunnen wij melden dat Reijn Hartekind zal leiden naar verdere groei, vergroting van de bekendheid en impact,’ schrijft de stichting op LinkedIn.
-
Lees meer over "NDP: Donateursvertrouwen dieper gezakt door laag consumentenvertrouwen en verschillende crisissen"NDP: Donateursvertrouwen dieper gezakt door laag consumentenvertrouwen en verschillende crisissen
Waar het donateursvertrouwen aan het begin van het jaar nog hoog stond (met een recordhoogte in maart), is het indexcijfer sindsdien gedaald. Bij de vorige enquête van WWAV, toezichthouder CBF en onderzoeksbureau Kien onder het Nederlandse Donateurspanel (NDP) werd de verdere daling al voorspeld, maar nu blijkt het vertrouwen te zijn gezakt van -12 naar -25. Het indexcijfer is het laagste in ruim zeven jaar.
-
Lees meer over "Jean Paul van Dorst en Lars Arnoldussen aan de slag voor Amref Flying Doctors"Jean Paul van Dorst en Lars Arnoldussen aan de slag voor Amref Flying Doctors
Het team van Amref Flying Doctors is recent versterkt met Jean Paul van Dorst en Lars Arnoldussen. Van Dorst zal de positie van Chief Financial Officer (CFO) gaan bekleden, Arnoldussen wordt Director Fundraising, Partnerships en Corporate Communications. Beiden kijken ernaar uit om zich in te zetten voor een gezond en sterk Afrika, laat de organisatie weten.
-
Lees meer over "Rode Kruis stopt met huis-aan-huiscollecte"Rode Kruis stopt met huis-aan-huiscollecte
Het Rode Kruis heeft dit jaar zijn laatste huis-aan-huiscollecte gelopen. De hulporganisatie kondigde woensdag aan te zullen stoppen met de jaarlijkse inzameling langs de deuren. Het meeste geld komt bij het Rode Kruis binnen via andere fondsenwervende campagnes.
-
Lees meer over "Plannen voor maximalisatie giftenaftrek zorgt voor verbazing bij branche"Plannen voor maximalisatie giftenaftrek zorgt voor verbazing bij branche
Het kabinet heeft op Prinsjesdag aangekondigd dat ze de aftrekbaarheid van periodieke giften aan anbi’s wil maximeren tot 250.000 euro per belastingplichtige en eventuele partner samen. Goede Doelen Nederland zegt verbaasd te zijn over de giftenaftrek en vindt dat de huidige constructie intact moet blijven.
-
Lees meer over "Vier Europese trends in engagement en donateursretentie"Vier Europese trends in engagement en donateursretentie
Het wordt steeds belangrijker dat goede doelen zich extra inzetten om bestaande donateurs te behouden en nieuwe supporters een duidelijke propositie te bieden voor een maandelijkse gift. Zeker in onzekere tijden waarin eerst de coronapandemie en nu de kosten van levensonderhoud punt van discussie zijn. Goede doelen kunnen stabiel hun werk blijven doen als ze op bijvoorbeeld structurele giften kunnen terugvallen. Echter doneren mensen via digitale donaties juist vaker eenmalig. In het nieuwe e-book bespreekt Salesforce hoe goede doelen nieuwe doelgroepen aantrekken en eenmalige donaties kunnen converteren naar vaste donateurs.
-
Lees meer over "Martijn Griffioen (66) overleden"Martijn Griffioen (66) overleden
Veel mensen die in jaren negentig en begin van deze eeuw in de goede doelen sector werkten zullen zich Martijn Griffioen herinneren. Met grote creativiteit en enorme bevlogenheid adviseerde hij tal van goede doelen over marketing en fondsenwerving. ‘De periode waarin nog niet alles verzakelijkt was’, zei hij, als hij hierop terug keek. Klanten waren o.a. Mensen in Nood, Memisa, UAF, het Diabetesfonds, VSO en Cinop. Hij bedacht campagnes en creatieve concepten en schreef teksten. En als er een foto nodig was, maakte hij die ook. Zijn bedrijf Griffioen Publicitaire Diensten voerde de campagnes uit met drukwerk, databasebeheer, print en verzending.
-
Lees meer over "Goede doelen verwachten (en zien soms al) inkomstendaling als gevolg koopkrachtvermindering"Goede doelen verwachten (en zien soms al) inkomstendaling als gevolg koopkrachtvermindering
De koopkrachtvermindering waar veel Nederlanders als gevolg van de inflatie en de energieprijzen last van hebben, heeft vooralsnog niet tot een inkomstendaling bij de meerderheid van goede doelen geleid. Dat schrijft brancheorganisatie Goede Doelen Nederland na een peiling onder zestig grote, middelgrote en kleine ledenorganisaties. Hoewel goede doelen in het verleden hebben ervaren dat donateurs juist in crisistijd het werk van goede doelen blijven steunen, verwachten non-profits wel dat de koopkracht invloed zal hebben op het aantal donaties in de nabije toekomst.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 48
- 49
- 50
- ...
- 257
- Volgende pagina