Advertentie

Banner Toegift

Nieuwsberichten per thema

  • Ook De Groene Amsterdammer wordt fondsenwervende organisatie

    27 maart 2016

    Diepgravende journalistiek  vraagt een buitengewone investering in tijd en geld. De Groene Amsterdammer richt daarom Fonds 1877 op voor de financiering van grote journalistieke onderzoeken die de Nederlandse politieke, economische of maatschappelijke werkelijkheid nauwgezet ontrafelen. 

    Lees meer over "Ook De Groene Amsterdammer wordt fondsenwervende organisatie"
  • 9 redenen waarom crowdfunding projecten mislukken

    24 maart 2016

    Crowdfunding wordt steeds vaker succesvol ingezet als manier van online fondsenwerving. Ook bij goede doelen. Het opzetten van een crowdfunding projecten speelt in op de wens van de donateur om te weten waar zijn geld naartoe gaat. Juist daarom biedt het voor non profit organisaties kansen.

    Lees meer over "9 redenen waarom crowdfunding projecten mislukken"
  • Dick van Dijl (13 oktober 1949 – 18 maart 2016)

    23 maart 2016

    Geheel onverwacht is Dick van Dijl afgelopen vrijdag na een kort ziekbed overleden. Velen kenden hem als de bevlogen campagneleider van de Campagne Nalaten, de collectieve campagne voor het nalaten aan goede doelen. Met zijn eigen stijl van besturen wist hij daar een groot succes van te maken.

    Lees meer over "Dick van Dijl (13 oktober 1949 – 18 maart 2016)"
  • Nudging: onbewust gedrag bewust beïnvloeden

    22 maart 2016

    Als mensen moeten we voortdurend keuzes maken. Maar hoe kiezen we? Recente gedragseconomische onderzoeken laten zien dat de manier waarop keuzes gepresenteerd worden een enorme invloed heeft op onze beslissingen. 

    Lees meer over "Nudging: onbewust gedrag bewust beïnvloeden"
  • Klanten supermarkt Dirk zamelen recordbedrag in voor voedselbanken

    22 maart 2016

    Voor het derde jaar op rij organiseerde Dirk een statiegeldactie voor Voedselbanken Nederland. In december en januari konden klanten bij ruim 100 vestigingen van Dirk hun statiegeld doneren aan de voedselbanken.

    Lees meer over "Klanten supermarkt Dirk zamelen recordbedrag in voor voedselbanken"
  • Crowdfunding voor innovatief medisch onderzoek

    21 maart 2016

    Hoe zou jij het vinden als jij medisch onderzoek mogelijk kunt maken en zelf kunt bepalen welk onderzoek wordt uitgevoerd? De Hartstichting biedt daar de kans toe door middel van een bijzondere crowdfunding pilot, waarvoor Kentaa de site steunmijnonderzoek.hartstichting.nl heeft opgezet. Naast het online platform voor deze crowdfunding pilot, bieden we de Hartstichting hulp en advies om de kans op succes met crowdfunding te vergroten. Hierbij maken we gebruik van onze ervaring met crowdfunding bij ‘social good’ organisaties die we in de afgelopen drie jaar hebben opgedaan.

    Lees meer over "Crowdfunding voor innovatief medisch onderzoek"
  • Rob Peelen van Goede Doelen Nederland naar ABN AMRO

    21 maart 2016

    Na ruim acht jaar bij Goede Doelen Nederland gewerkt te hebben, waarvan de laatste vier jaar als hoofd diensten, begint Rob Peelen binnenkort aan een nieuwe uitdaging. 

    Lees meer over "Rob Peelen van Goede Doelen Nederland naar ABN AMRO"
  • Softwaredonaties Microsoft voor goede doelen

    18 maart 2016

    Microsoft organiseerde dinsdag 15 maart 2016 NGO Day om goede doelen en andere non-profits te informeren over de mogelijkheden van hun softwaredonaties. Meer dan 150 organisaties namen deel.

    Lees meer over "Softwaredonaties Microsoft voor goede doelen"
  • Er zit nog groei in de inkomsten uit nalatenschappen

    16 maart 2016

    Jaarlijks wordt er veel geld nagelaten aan goededoelenorganisaties. de afgelopen tien jaar is er een forse stijging geweest van 186 miljoen euro in 2005 naar 269 miljoen euro in 2014. een stijging van 3,7 procent per jaar. gaan we nog verder terug in de tijd, dan is de stijging van de inkomsten nóg groter. Helaas lopen de cijfers over inkomsten altijd achter, waardoor we nu pas iets kunnen zeggen over 2014

    Lees meer over "Er zit nog groei in de inkomsten uit nalatenschappen"
  • De zoektocht naar de jonge donateur: modern of ouderwets?

    15 maart 2016

    Hoe binden we de jonge doelgroep aan ons fonds? het staat vaak op de agenda bijvergaderingen en brainstormsessies. Welke middelen moeten we inzetten? Straatwerving, social media, crowdfunding? de jacht op de jonge donateur is een trend, maar zelden succesvol. de vraag is: moet je het wel willen?

    Lees meer over "De zoektocht naar de jonge donateur: modern of ouderwets?"
Close