Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Stichting Bite Back winnaar NRC Charity Awards 2017

6 september 2017

Dierenrechtenorganisatie Bite Back heeft dinsdag 29 augustus in Amsterdam de eerste prijs in ontvangst genomen bij de NRC Charity Awards.

De winnende advertentie
De winnende advertentie © Stichting Bite Back - Creatie Thijs Mosterman

door Redactie Vf

Dierenrechtenorganisatie Bite Back heeft dinsdag 29 augustus in Amsterdam de eerste prijs in ontvangst genomen bij de NRC Charity Awards. De stichting, die campagne voert voor de rechten, de noden, het welzijn, en de vitale belangen van dieren, kreeg de prijs voor een advertentie waarin het woord ‘hanenpap’ werd uitgebeeld in letters van gehakt. “Een zeer goed uitgevoerde advertentie met grote impact”, aldus de vakjury onder voorzitterschap van NRC-hoofdredacteur Peter Vandermeersch.

“De afbeelding is heel plastisch, en komt daardoor enorm binnen. Het vermalen van kuikentjes zit in het woord, het doet bijna pijn.”

De jury kende de tweede plaats toe aan Foodwatch, en de Wildlife Justice Commission eindigde op de derde plek. Foodwatch was daarnaast de favoriet van ruim 15.000 stemmers voor de publieksprijs.

Voor de NRC Charity Awards werkt NRC samen met Willem de Kooning Academie, een internationaal toonaangevende academie voor bachelor- en masteropleidingen in media, art, design, leisure en education. NRC heeft aanstormend talent van de Willem de Kooning Academie gevraagd om een campagne te ontwikkelen voor een goed doel. 260 goede doelen hebben een motivatie ingestuurd. Op basis van deze motivaties heeft NRC twintig goede doelen geselecteerd waarvoor de studenten van Willem de Kooning Academie aan de slag zijn gegaan.

Een vakjury bestaande uit Peter Vandermeersch, Pim Gerrits (Creatief Directeur Lemz), Krista Rozema (Art Director KesselsKramer) en Jeroen van Zwam (Creatief directeur Ceci n’est pas un bureau) heeft de twintig advertenties beoordeeld op vormgeving, het gebruik van beeld en de kracht van de boodschap. Vandermeersch: “De drie winnaars die wij als vakjury hebben geselecteerd, trokken direct visueel de aandacht.” De publieksprijs werd uitgereikt aan het goede doel met voor het publiek de meest indrukwekkende advertentie. In totaal zijn er 15.607 stemmen uitgebracht.

Over de NRC Charity Awards
De NRC Charity Awards zijn in het leven geroepen op initiatief van NRC en bedoeld om ‘charitatief Nederland’ te ondersteunen bij het bereiken van hun doelgroep. Zowel de vakjury- als de publieksprijzen bestaan uit een dubbele advertentiepagina in zowel NRC Handelsblad als nrc.next ter waarde van €50.300,- bruto mediawaarde (exclusief 21% BTW).

Bron: NRC Charity Awards

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje
Close