Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Ludieke campagne omzeilt borstenban Facebook

4 mei 2016

Steeds meer goede doelen proberen hun boodschap online te verspreiden. Maar socialmedia als Facebook en Instagram kennen strenge richtlijnen als het gaat om blootfoto's en -filmpjes. 

door Redactie Vf

De censuur wordt niet door iedereen gewaardeerd. Zo wilde MACMA - een Argentijnse oganisatie die aandacht vraagt voor de preventie van borstkanker bij vrouwen - een campagne maken om het publiek te informeren over de zelfcontrole op borstkanker. 

Ludieke list

Maar hoe doe je dat? De organisatie had eerder al te maken gehad met het verwijderbeleid op socialmedia, toen campagnemateriaal waarop  blote vrouwenborsten werden getoond, werden verwijderd. 

Tompoes bedenk een list. De organisatie kwam met een wel heel originele oplossing. Ze gebruikten blote mannenborsten. Die zijn namelijk wél toegestaan. In de video wordt daarom met mannenborsten uitgelegd hoe vrouwen zelf kun borsten kunnen controleren op kanker. 

En daarmee slaat de organisatie twee vliegen in een klap. Er wordt een groot publiek bereikt en de dubbele moraal van socialmedia wordt nog eens fijntjes onder de aandacht gebracht. De campagne van MACMA werd gelanceerd onder #TetasXTetas (BorstenXBorsten). 

Bekijk hieronder de campagnevideo:

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen
Close