Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen

Jitty van Doodewaerd maakt overstap van DDMA naar DMCC Nederland

15 juli 2016

Jitty van Doodewaerd is de nieuwe compliance auditor bij compliance specialist DMCC Nederland.

door Redactie Vf

Jitty van Doodewaerd is de nieuwe compliance auditor bij compliance specialist DMCC Nederland. Zij werkte ruim tien jaar als compliance officer bij marketing branchevereniging DDMA. Van Doodewaerd wordt verantwoordelijk voor de volledige compliance auditing activiteiten.

Bij branchevereniging DDMA was Van Doodewaerd betrokken bij verschillende lobbytrajecten, zoals de instelling van het Bel-me-niet register en de implementatie van de ‘cookiewet’. Ze stond aan de wieg van het Privacy Waarborg, het DDMA keurmerk voor een integere omgang met data in marketing. Ze maakt onderdeel uit van Big Data expertgroep van het ministerie van Economische Zaken en was jarenlang lid van de Legal Affairs Committee van de Federation for European Direct and Interactive Marketing (FEDMA) en de Privacy Commissie van VNO-NCW.

Zelf goede keuzes maken

"DMCC maakt compliance toegankelijk voor bedrijven", vindt Van Doodewaerd. “Ze geven bedrijven het instrumentarium om privacy- en consumentenwetgeving in hun organisaties te implementeren en monitoren. Die aanpak spreekt me enorm aan en sluit bovendien aan bij de manier waarop ik de leden van DDMA altijd heb geadviseerd. Je moet organisaties niet klein houden, maar juist in staat stellen zelf goede keuzes te maken.”

Patrick Jordens, directeur DMCC, prijst Van Doodewaerd om haar kennis van privacy en consumentenbescherming. "Ze maakt als geen ander de vertaalslag van wetgeving naar de praktijk van de dagelijkse operatie. Jitty’s komst had niet op een beter moment gekund. Met de nieuwe Europese privacywetgeving die in 2018 van kracht gaat, merken we dat de vraag naar kennis en ondersteuning op het gebied van privacy- en consumentenwetgeving zeer sterk toeneemt.”

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje
Close