Fotocredit:
Raffld

Lottovate Nederland lanceert nieuwe loterij Raffld

Gepubliceerd op: 15 juni 2018

Voor het eerst in bijna 30 jaar wordt de Nederlandse loterijmarkt uitgebreid met een toetreder: Raffld. Bij deze nieuwe goede doelenloterij draait om het winnen van ‘ervaringen’ (reizen, evenementenbezoek) in plaats van geld en richt zich vooral op millennials (22-36 jaar). Na het openen van de Nederlandse loterijmarkt is Lottovate Nederland met Raffld de eerste nieuwkomer.

F'ck money. Make memories.

F'ck money. Make memories.

Peter-Paul de Goeij van Lottovate Nederland: “Raffld is anders dan de bestaande loterijen. Het gaat er om ervaringen te winnen en te delen met vrienden, het draait niet om geldprijzen. Door een loterij op te zetten voor mensen die tot nu toe vaak niet meespeelden – de zogenoemde millennials – komt er een nieuwe stroom donatiegeld beschikbaar voor goede doelen. Omdat er ook elke week een gegarandeerde winnaar is, betekent dat ‘win-win’.”

Raffld komt tegemoet aan de wensen van die 22 tot 36-jarigen en biedt een alternatief voor de bestaande loterijen. Zo zijn er ‘belevenissen’ te winnen in plaats van geldbedragen. Te denken valt dan aan avontuurlijke reizen (mountainbiken op IJsland, zelf een sportvliegtuig besturen, parachutespringen), aparte stedentrips, festival-/concertbezoek of wellness-trips in binnen- en buitenland.

Deelnemers kunnen zelf aangeven voor welke prijzen (vier categorieën) ze meedoen, ook bepalen ze zélf welk goed doel ze willen steunen. Uit de enquête blijkt dat de helft van de millennials dat wil. Bij de bestaande goede doelen-loterijen kan dat niet.

Raffld kent een wekelijkse trekking, is ontworpen voor smartphone-gebruik en de kosten zijn beperkt, ook omdat het mogelijk is om samen met vrienden een ticket te kopen.

Geef uw commentaar

Leveranciers