• Naarmate het ‘AVG-moment’ naderde, nam de stroom e-mails waarin mensen toestemming werd gevraagd om te mogen blijven mailen, stormvloedproporties aan. Dat was niet zo slim van de verzenders. Hoofdredacteur Jaap Zeekant in gesprek met Patrick Jordens van DMCC, over de grote veranderingen, en de status quo rondom de AVG, een maand na de invoering.

     

  • Je organiseert een campagne in 2007. En in 2016 gaat hij volkomen onverwacht viraal. Virale recycling zou je kunnen zeggen.

  • Op 26 april 2018 heeft het kabinet een aantal beleidsvoornemens bekendgemaakt ten aanzien van fiscale regelingen voor goede doelen. Het kabinet spreekt hierin nadrukkelijk uit dat het hecht aan het continueren van de giftenaftrek en de ANBI-regelingen en dat is uiteraard goed nieuws. We schreven erover in nummer 2 dat 10 juli op de mat viel. Lees hier het hele artikel online.

     

  • Om te beoordelen hoe succesvol je marketingactiviteiten zijn en om te kijken waar je nog kunt verbeteren, moet je eigenlijk je eigen gegevens kunnen vergelijken met die van andere doelen. Zo’n benchmark zou een krachtig hulpmiddel zijn om de fondsenwerving op een hoger plan te brengen. Maar het kan je ook helpen om je directie of bestuur uit te leggen dat je het nog niet zo slecht doet. Eindelijk is er zo’n benchmark. Lees hier het artikel, zoals eerder gepubliceerd, in Vf nummer 2.

  • Vanaf 24 juli 2018 zal Google’s advertentieprogramma Google Ads gaan heten. Naast een nieuwe naam krijgt het programma ook een nieuw logo. Dit nieuwe merk vertegenwoordigt voortaan alle campagnetypen, onder andere in Zoeken, Display, Video en App.

  • Het 2e nummer van de 20 jaargang van Vakblad Fondsenwerving is vandaag verschenen. Vandaag wordt het nieuwste nummer bij de lezers bezorgd, (ook digitaal).

  • Op 29 juni tekenende de Belastingdienst, Goede Doelen Nederland, Nederland Filantropieland en Toezichthouder CBF een convenant. Hierin zijn samenwerkingsafspraken vastgelegd om de brede werking van de Erkenning te stimuleren waardoor de goededoelensector verder professionaliseert en het publieksvertrouwen versterkt.

  • Afgelopen maandag, 1 juli, is medeoprichter van de Goede Doelen Loterijen Frank Leeman overleden.

  • Björn Stenvers, momenteel executive director van het ‘Fonds de Dotation’ van ICOM, verruilt zijn internationale positie bij de International Council of Museums in Parijs en wordt executive director bij de Eye Care Foundation.

  • De landelijke collecte van het Oranje Fonds heeft dit jaar 558.390,95 euro opgebracht. Friesland mag zichzelf voor het tweede jaar op rij de meest vrijgevige provincie noemen.

Pagina's

Leveranciers