• In de eerste helft van 2016 werd in Nederland voor 86 miljoen euro aan crowdfunding opgehaald. Een groei van 'slechts' vijf procent. Culturele en maatschappelijke projecten blijven het goed doen.

  • Uit eigen onderzoek van de Volkskrant dat vandaag is verschenen blijkt dat de crisis jaren voor de goede doelen in Nederland voorbij zijn. 

  • KWF Kankerbestrijding nog steeds het sterkste merk. Imagodaling internationale hulporganisaties gestopt.

  • App van GoedNalaten en DoeHetZelfNotaris moet grote publiek betrekken bij het nalaten aan goede doelen. “Even eenvoudig als de periodieke schenking zoals die voorheen via de notaris verliep,” aldus de ontwikkelaars.

  • Het voltallig bestuur vlnr: Aimé de Bock, Jan Meys, Bram Lingen, Andries de Jong, Lout Donders, Arent van de Sande, Gerald van Kessel, Albert de Vries

    Verscheidene nieuwe bestuursleden moeten er aan bijdragen groeiambitie wordt gerealiseerd en HomePlan zich blijvend onderscheidt als transparante en effectieve organisatie. 

  • Applicatieontwikkelaar StepOrange richt een Customer Success organisatie in om goededoelen- en ledenorganisaties te helpen hun Salesforce-applicaties optimaal te benutten. De nieuwe supportorganisatie wordt opgezet en geleid door Klaas Jansen. 

  • Jitty van Doodewaerd is de nieuwe compliance auditor bij compliance specialist DMCC Nederland.

  • Ondanks afname van het aantal vluchtelingen geven Nederlanders nog steeds gul aan vluchtelingenorganisaties. Dat blijkt uit een rondgang van dagblad Trouw.

  • Per 1 september gaan Anna Schoemakers en Joris Thijssen in een co-directeurschap leidinggeven aan Greenpeace Nederland. Zij zijn de opvolgers van Sylvia Borren die met pensioen gaat.

  • DDMA doet oproep aan marketingorganisaties om mee te doen aan het jaarlijkse onderzoek van koepelorganisatie GDMA (Global Alliance for Data Driven Marketing Associations).

Pagina's

Leveranciers