• Het verscherpte toezicht op de privacywetgeving blijft ons bezig houden. We kregen vragen van lezers over hoe het zit met persberichten. En we gaan in op een recente uitspraak van het Europese Hof. We verwachten dat dit niet de laatste keer is dat we over dit onderwerp publiceren.

  • ‘Trends in telemarketing’ is het tweejaarlijkse onderzoek op basis van de belcampagnes van Christal. Het nieuwste onderzoek laat een aantal interessante dingen zien, onder andere dat het langer uitbellen van campagnes loont.

  • Toen hiv / aids in de jaren 80 voor het eerst voorkwam als een bedreiging voor de volksgezondheid, nam Nederland de uitdaging aan te werken voor groepen die door andere landen werden gemarginaliseerd en gestigmatiseerd. Tegenwoordig is Amsterdam een 'Fast Track-stad' die zich eraan heeft gecommitteerd ervoor te zorgen dat de wereld het ambitieuze doel van het beëindigen van aids in 2030 kan bereiken. En in die stad werd in juli dit jaar de tweeëntwintigste International AIDS Conference gehouden.

  • Op weg naar mijn werk stap ik uit op station Amsterdam-Zuid. Daar pers ik mij in het gezelschap van duizenden lotgenoten over perron en trap, en door de poortjes. 

  • Hoe ziet Facebook zijn maatschappelijke rol en wat kunnen we de komende jaren verwachten als het aankomt op fondsenwerving? Met tien miljoen gebruikers in Nederland is het een belangrijke plek voor zaken als fondsenwerving en vrijwilligerswerk. Bijvoorbeeld om nieuwe doelgroepen te vinden, of om contact te onderhouden met de achterban.

  • Endometriose Stichting heeft dinsdag 28 augustus in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam de eerste prijs in ontvangst genomen bij de NRC Charity Awards. De stichting zet zich in voor vrouwen en jonge meiden met menstruatieklachten mogelijk veroorzaakt door endometriose.

  • Vandaag verschijnt het 3e nummer van de 20e jaargang van Vakblad fondsenwerving. In de ochtend al digitaal bij de lezers, en in de loop van de dag ook op de mat.

  • Het is alweer een jaar geleden dat Facebook de mogelijkheid introduceerde om tijdens je verjaardag een donatie te vragen aan je vrienden voor een goed doel. Facebook maakt bekend dat een jaar na de introductie al $300 miljoen is opgehaald.

  • De zoektocht van goede doelen naar passend fotomateriaal wordt ingewikkelder. De oprukkende claimcultuur waarbij geld gevraagd kan worden voor portretrecht dwingt organisaties anders te werken. 

  • Laten donateurs zich leiden door feiten of gevoel? 56% van de Nederlandse donateurs gaat bij een grotere donatie op zoek naar meer feitelijke informatie. Bij de rest (44%) heeft de hoogte van het giftbedrag geen invloed op de informatiebehoefte.

Pagina's

Leveranciers