Effectievere management en marketingstrategieën voor goede doelen

VU EVENT.png15 maart 2022

Datum

Acht avonden vanaf 15 maart 2022

Inhoud

Het is de hoogste tijd om als expert bij een maatschappelijke organisatie meer te leren van wetenschappelijke management & marketing inzichten. Bij de VU School of Governance start op 15 maart de prikkelende module Management en marketing van maatschappelijke organisaties van acht avonden. Met docenten Freek van Berkel dr. (Management) en Jos Rath (Marketing).

Management en marketing van maatschappelijke organisaties

Als professional werkzaam bij een maatschappelijke organisatie ken je de dynamiek tussen overheden, markten, samenwerkingspartners en burgers. Het vraagt veel van je management- en marketingvaardigheden om de beoogde maatschappelijke impact te realiseren. Zeker wanneer deze dynamiek constant nieuwe eisen aan je stelt.

In deze wetenschapsmodule behandelen we verschillende strategische opties om met succes in te kunnen spelen op vragen uit de eigen organisatie en de samenleving. We gebruiken daarvoor recent onderzoek en tot de verbeelding sprekende casussen. De module bestaat uit een combinatie van (online) colleges, debatten en een individueel eindwerkstuk. Het individueel werkstuk gaat over een actuele vraag uit je eigen organisatie en de opzet daarvan presenteer je in het laatste college aan een vakkundige groep alumni (oud-deelnemers).

Ben je als professional op zoek naar een betere onderbouwing van cruciale management- en marketing beslissingen? Schrijf je dan in voor deze prikkelende wetenschapsmodule. Met de kennis die je opdoet krijg je een helder begrippenkader en ben je beter in staat om strategische doelstellingen te formuleren en te bereiken.

Dr. Freek van Berkel (docent management)
Dr. Jos Rath (docent marketing)

Resultaat

Na het afronden van deze wetenschapsmodule kan je:

  • specifieke management- en marketinguitdagingen binnen maatschappelijke organisaties herkennen en duiden;
  • actuele management- en marketingstrategieën ontwikkelen en toepassen binnen de eigen maatschappelijke organisatie;
  • verschillende stakeholders van maatschappelijke organisaties benoemen, hun verschillen ten opzichte van bedrijven duiden en dit vertalen naar effectief beleid.

Kosten: €1.500,- Inclusief studiemateriaal
Duur: 8 bijeenkomsten van 2 uur
Data: 15, 22, 29 maart, 5, 12, 19 april, 3 en 10 mei 2022.

Literatuur

We maken gebruik van een reader, bestaande uit diverse artikelen.

« Terug

Close