Verdiepingscursus Tekstschrijven voor fondsenwervers

3F Logo.jpg12 mei 2021

Datum

12 mei, 26 mei, 9 juni 2021

Inhoud

Heb je het idee dat je teksten te weinig hun doel bereiken? Denk je dat het effectiever kan? Zou je wat richtlijnen, tips en ticks willen krijgen, zodat je teksten beter scorend worden? Ben je niet tevreden over de resultaten van je tekst? Wil je doeltreffend oefenen onder deskundige leiding? Dan is de driedaagse verdiepingscursus tekstschrijven voor fondsenwervers iets voor jou.

Dag 1: Wervend schrijven

Fondsenwervend schrijven is overtuigen. Jouw donateur moet vertrouwen in je hebben en moet door jouw tekst overtuigd raken dat doneren of geven een goede zaak is. Of dat meedoen, een petitie tekenen of vrijwilliger worden echt er iets toe doet. Wist jij dat een goede of een slechte tekst het resultaat tot wel 700% kan verbeteren?

Op deze eerste dag neemt Jeroen van Bijnen je mee in de wereld van het wervend schrijven. Aan de hand van veel voorbeelden legt hij uit hoe je lezers zo ver krijgt dat ze je teksten gaan lezen, hoe je de aandacht vasthoudt en ze uiteindelijk beweegt om in beweging te komen.

Oefening baart kunst: de dag staat bol van de oefeningen.

Na de eerste dag:
-    heb je input genoeg om zelf aan de slag te kunnen
-    weet je wat de belangrijkste triggers zijn om je lezer in beweging te krijgen
-    schrijf je je teksten anders
-    schrijf je makkelijker en vlotter

Dag 2: Schrijven voor media, waaronder social media

Omdat je een non-profit organisatie bent en afhankelijk bent van de gunsten van anderen, moet je je verhaal goed kunnen vertellen. Want jouw verhaal maakt het verschil, het vertelt waarom je doet wat je doet en wat voor geweldige dingen jouw mensen voor elkaar krijgen.

Op de tweede dag van deze driedaagse leer je hoe je een verhaal goed kunt vertellen, in woord en beeld. Je leert hoe je een verhaal goed opbouwt en hoe je je lezer kunt blijven boeien. Bovendien staan we stil bij het gebruik van beeld. Omdat elk medium, of dat nu de krant, een magazine of social media is, zijn eigen kenmerken en eisen heeft, geven we aandacht aan verschillende mediumtypen.

Ook op dag 2 ga je aan de slag met doelgerichte oefeningen

Na dag twee:
-    ken je de verschillen tussen de verschillende mediumtypen
-    weet je welke teksteisen de mediumtypen stellen
-    kun je een basis schrijven voor persberichten en artikelen
-    ken je de beginselen van storytelling

Dag 3: Schrijven voor Social Media, scoren met je posts

De concurrentie op social media groeit met de dag. Veel organisaties kennen de kracht van social media en vechten om de aandacht van de lezer om hun posts onder de aandacht te brengen. Zo ook goede doelen: Allemaal zijn we actief op social media; de één succesvoller dan de ander. De vraag is welke posts het meest succesvol en effectief zijn.

De laatste dag van deze driedaagse richten we ons volledig op social media. We analyseren welke posts het best werken en wat de ontwikkelingen zijn. Vervolgens ga je zelf aan de slag om met hulp van een expert de beste teksten en beelden te maken voor jouw social media inzet.

Na dag drie:
-    ken je de verschillende succesfactoren voor social media posts
-    kun je betere post schrijven 
-    weet je welke post werken en waarom
-    weet je meer over een social media strategie en kun je deze vormgeven

Hoofddocent: Jeroen van Bijnen

Prijs: € 1.885,-

SCHRIJF JE NU IN!

Kortingen: 
- Ben je betalend abonnee van het Vakblad Fondsenwerving of is je organisatie lid van Goede doelen Nederland? Dan betaal je geen € 1.885,-- meer slechts € 1.485,-- 
- Ben je (oud) cursist van de Beroepsopleiding Fondsenwerving A of B dan betaal je geen € 1.885,-- maar slechts € 1.285,-- voor deze Talentontwikkeling. 

« Terug

Close