Fotocredit:
Shutterstock.com/mindscanner

Boetes omdat jouw goede doel de privacyregels niet heeft nageleefd?

Gepubliceerd op: 26 maart 2018

Alle organisaties die persoonsgegevens verwerken, moeten vanaf 25 mei 2018 voldoen aan de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR). Wat moet jouw organisatie nu echt geregeld hebben en wanneer is het genoeg?

De nieuwe Europese privacywet stelt niet alleen regels voor de bescherming van persoonsgegevens, maar stelt ook allerlei eisen aan de implementatie door organisaties. Zo zijn organisaties vanaf mei 2018 verplicht tot het voeren van een privacy-administratie. Naast de AVG is ook de ePrivacy Verordening in aantocht. Deze Verordening regelt (onder andere) de inzet van verschillende marketingkanalen zoals e-mail, cookies en telemarketing. We hebben de stellige indruk dat op de naleving van de nieuwe privacyregels serieus zal worden toegezien, met fikse boetes ten gevolge als het niet goed blijkt te zitten. En het risico op negatieve publiciteit.

Zorg dat je dat voorblijft en kom naar de speciale sessie van Patrick Jordens. Meld je nu hier aan voor de Nationale Vakdag Fondsenwerving 2018.

Patrick is een bekende in de goededoelenwereld als directeur van (privacy) complianceadviesbureau DMCC Nederland en hij is gespecialiseerd in compliance met consumentenrecht en privacyrecht bij commercieel datagebruik, klantcontact en fondsenwerving.

Hij is tevens bestuurslid legal & compliance bij DDMA Data Driven Marketing Association. In deze rol behartigt hij belangen van de sector en voert onderhandelingen met het Ministerie van EZK en toezichthouders over de uitleg en invoering van (nieuwe) wet- en regelgeving.

Patrick komt speciaal voor de VakdagFW18 met oplossingen die al in praktijk zijn gebracht, waar ook jouw organisatie van kan profiteren. Als je Patrick nu alvast wilt bellen? Ga gerust je gang: 06-15058797. Of mail hem op patrick.jordens@dmcc.nl.

Geef uw commentaar

Leveranciers