Fotocredit:
Facebook

Inmiddels $ 300 miljoen opgehaald via Facebook

Gepubliceerd op: 22 augustus 2018
 

Het is alweer een jaar geleden dat Facebook de mogelijkheid introduceerde om tijdens je verjaardag een donatie te vragen aan je vrienden voor een goed doel. Facebook maakt bekend dat een jaar na de introductie al $300 miljoen is opgehaald.

De meeste donaties gingen naar St. Jude, Alzheimer's Association, de American Cancer Society, Share Our Strenght (No Kid Hungry) en de ASPCA.


Infographic met resultaten van de donatiemodule op Facebook.
Infographic met resultaten van de donatiemodule op Facebook.

Feedback van gebruikers heeft ertoe geleid dat er nieuwe mogelijkheden zijn toegevoegd zoals het 'matchen' van donaties, en het toevoegen van organisatoren aan de fundraiser. Ook kunnen pagina's van merken, bekende personen, en non-profits zelf een fundraiser starten. Ook de mogelijkheid om maandelijks een vast bedrag te doneren is toegevoegd. Daarnaast worden er sinds november 2017 geen transactiekosten meer. De hele donatie komt dus bij de non-profit terecht.

Non-profit keuze-tool

Facebook kondigt ook een nieuwe tool aan. Binnenkort wordt het mogelijk om meer informatie over goede doelen te krijgen in de keuze-tool. De missie, locatie en hoeveel likes worden straks standaard getoond als je een organisatie aanklikt in de lijst voor je een donatie doet.


Keuze-tool om een organisatie te kiezen voor je donatie.
Keuze-tool om een organisatie te kiezen voor je donatie

Geef uw commentaar

Leveranciers