Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen

Happietaria Leiden haalt recordbedrag op

2 maart 2017

Het restaurant draaide op de vrijwillige inzet van studenten en het geld dat is opgehaald gaat naar een project tegen geweld in Bolivia. Happietaria Leiden streefde ernaar om €30.000,- op te halen, dat werd ruim twee keer zo veel.

door Redactie Vf

Afgelopen maand was Happietaria Leiden open. Een pop-up restaurant voor het goede doel. Het restaurant draaide op de vrijwillige inzet van studenten en het geld dat is opgehaald gaat naar een project tegen geweld in Bolivia. Happietaria Leiden streefde ernaar om €30.000,- op te halen, dat werd met 63.000 ruim twee keer zo veel.

Sinds 1 februari was het restaurant iedere werkdag geopend en de laatste week zat het restaurant elke dag vol. In totaal hebben er meer dan 2.000 mensen in het restaurant gedineerd en hebben 130 vrijwilligers geholpen.  Mede dankzij veel sponsoren heeft Happietaria Leiden het enorme bedrag weten op te halen.

Het geld gaat naar een project van de hulporganisatie Tear. De partner van deze organisatie in Bolivia, Paz y Esperanza, werkt in de hoofdstad van het Zuid-Amerikaanse land en wil zowel geweld voorkomen als slachtoffers van geweld helpen.

Top seizoen

Het seizoen 2016/2017 kan voor de landelijke organisatie - Happy Gift - van Happietaria sowieso al niet meer stuk. Er worden dit jaar in een recordaantal van negen steden Happietaria restaurants geopend.

Binnen deze Happietaria’s staan projecten op het gebied van ontwikkelingssamenwerking centraal. De winst en alle giften, die middels  acties zijn verzameld, worden besteed aan ontwikkelingsprojecten van partnerorganisaties: ZOA, Tear, IJM en MIVA.

In totaal draaien de Happietaria’s op de vrijwillige inzet van meer dan 2.000 studenten per jaar die zich op welke manier dan ook zich inzetten voor de restaurants.  Er zijn daarnaast meer dan 750 lokale sponsoren die de restaurants producten in natura geven en daarmee de acties mogelijk maken.

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje
Close